Strategia Banku Pekao „Sięgamy ponad horyzont” na lata 2025-2027 opiera się na trzech filarach: Wzrost, Dostępność i Sprawność w ramach których zdefiniowaliśmy 9 kierunków strategicznych. W filarach tych adresujemy strategiczną adaptację do identyfikowanych trendów rynkowych, które chcemy i musimy wykorzystać w naszej codziennej działalności.

Wykorzystując trendy i szanse oraz czerpiąc z silnych stron banku, zamierzamy przede wszystkim wzmocnić pozycję rynkową i utrzymać wysoką wartość przynoszoną akcjonariuszom. Realizowane działania będą zgodne z misją i wizją banku. Naszą ambicją w horyzoncie 2027 roku jest pozycja wśród najbardziej rentownych i efektywnych instytucji w polskim sektorze bankowym.

 
ROE
>18%
C/I
<35%
CoR
65-75 bps
Dywidenda
50-75%

Misja
Z Tobą przez całe życie

Wspieramy klientów w każdej fazie ich życiowej podróży – od pierwszego konta po kluczowe decyzje, od lokalnego biznesu po międzynarodowy sukces. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników i inteligentnym technologiom, łączymy stuletnią tradycję Pekao z dynamicznym spojrzeniem w przyszłość.

Wizja
Pierwszy wybór na dziś i jutro

Być uniwersalnym, referencyjnym bankiem w Polsce – liderem inteligentnych technologii finansowych,  wspierającym klientów w ich życiowej i biznesowej podróży. Tworzymy miejsce pracy w którym pasja i rozwój pracowników przekładają się na wyjątkowe doświadczenia klientów.

Wartości
Prosto, Razem, Odważnie, Odpowiedzialnie, Z determinacją, Otwarcie, Uczciwie

Wzrost | Dostępność | Sprawność

Strategię oparliśmy na 3 filarach w ramach których zdefiniowaliśmy 9 kierunków strategicznych.

W filarze Wzrost postawimy na rozwój w kluczowych segmentach i produktach dzięki czemu poprawimy wynik oraz udziały rynkowe.

1. Wspieranie aktywności naszych klientów z wrażliwością na zmiany zachodzące w cyklu życia człowieka.
2. Wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, co pozwoli nam zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance.
3. Zintegrowanie produktów z Grupy Pekao (leasing, faktoring) z odpowiedzialnością za relacje z klientami – zwłaszcza w przedsiębiorstwach i mikroprzedsiębiorstwach.
4. Wzrost biznesu bankowości korporacyjnej i przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie momentu gospodarczego oraz kompetencji branżowych banku.
 

W filarze Dostępność sprawimy, że korzystanie z usług bankowych będzie bardziej nowoczesne, wygodne i dostosowane do stylu klienta.

5. Zintegrowany model obsługi klientów z najwyższej jakości bankowością konwersacyjną 
i zoptymalizowanym formatem oddziałów.
6. Klient i jakość obsługi będą w centrum naszej uwagi, aby uczynić kontakt z bankiem przyjaznym doświadczeniem.

        
W filarze Sprawność zwiększymy sprawność operacyjną dzięki szybkim i nowoczesnym procesom oraz aspiracyjnej kulturze organizacyjnej.

7. Budowa efektywnego ekosystemu danych, w tym zintegrowane i efektywne raportowanie zarządcze oraz finansowe.
8. Ergonomizacja kluczowych procesów oparta o ciągłe doskonalenie.
9. Aspiracyjna kultura organizacyjna wsparta dynamizmem postaw, decyzyjnością i chęcią sięgania po nowe rozwiązania.


Strategię Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027 znajdziesz tutaj.
Strategia Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027 - transmisja eventu