26.02.2022
Dbamy o obrót gotówki i płynność transakcji
Sytuacja na Ukrainie spowodowała wzrost liczby transakcji gotówkowych w naszych placówkach i bankomatach. Dlatego czas obsługi wpłat i wypłat może się lokalnie wydłużyć. Mogą także występować krótkotrwałe ograniczenia dostępu do gotówki w bankomatach i oddziałach. Wynikają one wyłącznie z istotnie zwiększonego zapotrzebowania klientów i w związku z tym z konieczności organizacji dodatkowych transportów. Stale monitorujemy sytuację i na bieżąco reagujemy na lokalne potrzeby – zapewniamy, że dysponujemy odpowiednimi zasobami gotówki.
Przypominamy także o wcześniejszej konieczności poinformowania pracowników wybranego oddziału o zamiarze wypłacenia większych kwot. To standardowe działania, które pozwalają nam zapewnić placówce środki w odpowiedniej wysokości.
Prosimy również o sprawdzenie ustawień dziennych limitów wypłat i przelewów w bankowości elektronicznej. Mogą się zdarzyć sytuacje, w których ich wysokość uniemożliwia wypłatę oczekiwanej kwoty lub wykonanie przelewu.
Płatności elektroniczne i transakcje realizujemy na bieżąco. Zachęcamy do korzystania z serwisów Pekao24 i PekaoBiznes24, aplikacji PeoPay oraz transakcji bezgotówkowych np. kartą lub BLIKiem.
Wdrożyliśmy wszelkie niezbędne procedury awaryjne i współpracujemy z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego, który koordynuje działania w zakresie cyberbezpieczeństwa krajowego sektora bankowego. W związku z rosnącą liczbą prób oszustw i wyłudzeń danych w sieci, przygotowaliśmy krótki poradnik naszych ekspertów Bezpiecznie jak w banku. Jak nie dać wyrolować się oszustom.
W artykule poznacie częste metody oszustw, podpowiedzi na jakie sygnały ostrzegawcze warto zwrócić uwagę oraz jak chronić swoje finanse i dane wrażliwe.
Bądźmy #CYBERczujni!