15.01.2018
Bank Pekao S.A. stawia na indywidualne podejście do małych i średnich firm
Bank Pekao S.A. zmienia podejście do małych i średnich firm. Już od połowy stycznia br. przedsiębiorcy otrzymają dwa pakiety: MŚP STANDARD oraz MŚP PREMIUM z indywidualnie dobranymi usługami, których potrzebują i, które wspierają rozwój ich biznesu w kraju i za granicą.
W Banku Pekao S.A. w związku z powstaniem nowego Pionu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, zostanie zmieniona, czyli uproszczona i zindywidualizowana oferta dla firm. Teraz klienci będą mieli do dyspozycji dwa pakiety produktowe z usługami dobranymi pod konkretną działalność biznesową, tak aby każda firma miała dokładnie to czego potrzebuje. Natomiast firmom, które nie potrzebują żadnych dodatkowych usług, bank zaoferuje możliwość założenia samego rachunku bieżącego.
- Firmy z segmentu MŚP – rozliczające się w ramach pełnej rachunkowości o przychodach około 5 mln zł wymagają zupełnie innego traktowania niż mikroprzedsiębiorstwa. Chcemy indywidualnie analizować potrzeby i wymagania konkretnej firmy, zarówno jeśli chodzi o proponowane produkty i usługi, jak i warunki cenowe– powiedział Tomasz Styczyński, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Banku Pekao S.A.
Nowa oferta MŚP Banku Pekao S.A. to przede wszystkim dwie oferty: MŚP STANDARD oraz MŚP PREMIUM. Zawierają one podstawową obsługę transakcyjną, w tym rachunek w złotych wraz z rachunkami w walutach, bankowość elektroniczną wraz modułami do wymiany walutowej oraz modułem depozytowym, bankowość mobilną czy kartę kredytową. Pozostałe usługi tj.: cash management, leasing, factoring czy produkty wsparcia handlu zagranicznego będą dodawane w zależności od potrzeb przedsiębiorcy.
Przykładowo firmy eksportujące w ramach oferty dodatkowo otrzymają rachunki walutowe, usługę wymiany walut (moduł dealingowy), usługi wspierające handel zagraniczny (akredytywę, gwarancje).
Natomiast klientów, którzy współpracują na co dzień z szeroką grupą odbiorców i kontrahentów, bank będzie w stanie wesprzeć w transakcjach terminowego otrzymania zapłaty za faktury, zwiększenia bezpieczeństwa rozliczeń finansowych pomiędzy stronami czy też ułatwić uzgodnienie płatności od wielu klientów poprzez usługę Pekao Collect, tak aby procesy wewnątrz firmy mogły zostać zautomatyzowane. Zmieni się również podejście do udzielania kredytów i oceniania zdolności kredytowej. Każda mała i średnia firma będzie traktowa indywidualnie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku dużych firm i korporacji.
Oferta MŚP STANDARD powstała z myślą o firmach małych o obrotach rocznych nie przekraczających 5 milionów złotych i będzie prowadzona wg standardowej oferty banku. Natomiast oferta MŚP PREMIUM skierowana jest do firm o obrotach rocznych powyżej 5 milionów złotych, które potrzebują kompleksowej obsługi i, dla których kwestia indywidualnego podejścia oraz negocjacji cen jest kluczowa.
- Szczególnie w przypadku oferty MŚP Premium skierowanej do większych firm z segmentu MŚP, nie chcemy narzucać gotowego zestawu produktów i usług, bo każdy biznes jest inny i potrzebuje innych rozwiązań. To klient wraz z dedykowanym doradcą ustali jakie produkty i usługi znajdą się w jego ofercie i ile za to będzie płacił – mówi Jolanta Ciskowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów MŚP w Banku Pekao S.A.
W Banku Pekao S.A. mali i średni przedsiębiorcy będą obsługiwani przez dedykowanego doradcę oraz specjalistów produktowych, znających zagadnienia związane z prowadzeniem i rozwojem małych i średnich firm.
Dotychczasowe Pakiety Mój Biznes pozostaną jedynie dla mikroprzedsiębiorstw rozliczających się na zasadach uproszczonej rachunkowości. Natomiast małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły korzystać z nowych produktów.
W następnych krokach Bank Pekao S.A. będzie modyfikował kolejne produkty, tak aby były lepiej dopasowane do potrzeb klientów MŚP.