11.10.2018

Bank Pekao S.A. kontynuuje program cyfrowej transformacji. Jeszcze w tym roku nowi klienci banku będą mogli założyć konto w Pekao zdalnie - wystarczy „selfie”. Powodzeniem cieszy się również nowa, prosta i elastyczna oferta dla mirkofirm, w tym Konto Przekorzystne Biznes. 

- Bank Pekao S.A. z sukcesem wdrożył wiele projektów, które rewolucyjnie zmieniają relacje klientów z bankiem. Nie zwalniamy tempa i kontynuujemy program cyfrowej transformacji. Realnie stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – powiedział Prezes Zarządu Michał Krupiński. 

W Polsce jest blisko 2 miliony mikro i małych firm. To z punktu widzenia banku ważny segment rynku do zagospodarowania, co istotne  z dużym potencjałem wzrostu. Tylko od stycznia do sierpnia powstało w Polsce 257 tys. nowych firm, z czego aż 87 procent to przedsiębiorcy indywidualni lub spółki cywilne. Dlatego bankowość detaliczna Pekao chce pozyskać jak najwięcej klientów z tej grupy, oferując  dopasowane do ich potrzeb produkty, w tym unikalne możliwości finansowania dedykowane firmom. 

- Kładziemy nacisk na proste, przejrzyste i konkurencyjne rozwiązania dostępne poprzez kanały zdalne. Zupełnie zdalny proces otwarcia konta to, w mojej ocenie, najbardziej zaawansowane biometryczne rozwiązanie na polskim rynku. Pamiętamy także o mikrofirmach, gdzie widzimy duży potencjał, dając im możliwości finansowania działalności bieżącej oraz inwestycji – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za bankowość detaliczną. 

W trzecim kwartale 2018 średnia miesięczna sprzedaż kont, dzięki wprowadzeniu oferty Konta Przekorzystnego Biznes, była aż o 50 procent wyższa niż w pierwszym półroczu br. Nowe konto Banku Pekao zyskało także dobre oceny w rankingach - Pekao został wiceliderem w rankingu Forbesa na najbardziej przyjazny bank dla firm oraz osiągnął pierwszą pozycję w kategorii ”Bankowość hipoteczna”.  

Najnowsza z innowacji banku w segmencie detalicznym, której pilotaż właśnie startuje to otwieranie konta za pośrednictwem selfie. Samoobsługowa weryfikacja tożsamości odbywa się przy tej usłudze na bazie biometrii twarzy oraz zdjęć dowodu osobistego. 

- Naszym priorytetem jest zapewnienie maksymalnej wygody korzystania z usług banku. W zakresie „user experience” porównujemy się nie tylko do konkurencji bankowej, ale też do najlepszych rozwiązań fintechowych. Otwieranie konta „na selfie”, to bardzo wygodny proces opracowany na bazie naszych doświadczeń w biometrii, konkurujący prostotą nie z bankami a z fintechami. – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i płatności w Pekao.

To na pewno nie ostatnia innowacja Banku Pekao w zakresie cyfryzacji usług w tym roku. Właśnie ruszyło Laboratorium Innowacji, którego zadaniem jest tworzenie innowacyjnych konceptów w interdyscyplinarnych zespołach samych pracowników banku oraz we współpracy ze startupami i fintechami. 

W ciągu ostatniego kwartału oferta Pionu Bankowości Detalicznej Banku Pekao była sukcesywnie poszerzana również o takie nowe produkty i usługi, jak: kompleksowa oferta dla dużych rodzin, Konto Świat Premium, Konto Oszczędnościowe 3 proc. w skali roku, Pożyczka Przekorzystna „Powrót do Szkoły” czy aplikacja mobilna PeoPay w języku ukraińskim.