11.12.2020
Uważaj na telefony z fałszywej infolinii banku.
Ostrzegamy przed telefonami od nieznanych osób, które mogą podszywać się pod pracowników Banku Pekao S.A.
Jak działają przestępcy?
- podczas połączenia maskują swój prawdziwy numer telefonu i mogą podszywać się np. pod numer infolinii Banku Pekao S.A., czy też nr infolinii innego banku,
- w trakcie rozmowy nakłaniają klientów do podania danych osobowych, danych do logowania do bankowości elektronicznej albo danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na względy bezpieczeństwa,
- nakłaniają do pobrania i instalacji w telefonie aplikacji ze sklepu Google Play umożliwiających kontrolowanie Twojego urządzenia czy uzyskiwanie dostępu do przechowywanych w nim danych np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.
Oszuści próbują:
- uzyskać Twoje dane do logowania w bankowości elektronicznej,
- poznać i przejąć narzędzia autoryzacji,
- wykonać przelew z Twojego konta na nieznany rachunek czy wykonać płatność kartą płatniczą.
Przypominamy:
Pracownik Banku Pekao S.A. dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi Cię o:
- podanie pełnego hasła do serwisu internetowego Pekao24, kodu PIN do aplikacji PeoPay,
- kodu sms autoryzującego transakcje,
- instalację dodatkowych aplikacji, które miałyby potwierdzić tożsamość klienta, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa.
Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A. rozłącz się. Następnie zadzwoń na infolinie +48 (22) 59 12 232 i potwierdź, że kontakt który miał miejsce był realizowany przez pracownika Banku Pekao S.A.