11.12.2020

Uważaj na telefony z fałszywej infolinii banku.

Ostrzegamy przed telefonami od nieznanych osób, które mogą podszywać się pod pracowników Banku Pekao S.A. 

Jak działają przestępcy?

  • podczas połączenia maskują swój prawdziwy numer telefonu i mogą podszywać się np. pod numer infolinii Banku Pekao S.A., czy też nr infolinii innego banku,
  • w trakcie rozmowy nakłaniają klientów do podania danych osobowych, danych do logowania do bankowości elektronicznej albo danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na względy bezpieczeństwa,
  • nakłaniają do pobrania i instalacji w telefonie aplikacji ze sklepu Google Play umożliwiających kontrolowanie Twojego urządzenia czy uzyskiwanie dostępu do przechowywanych w nim danych np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.

Oszuści próbują:

  • uzyskać Twoje dane do logowania w bankowości elektronicznej,
  • poznać i przejąć narzędzia autoryzacji,
  • wykonać przelew z Twojego konta na nieznany rachunek czy wykonać płatność kartą płatniczą.


Przypominamy:
Pracownik Banku Pekao S.A. dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi Cię o:

  • podanie pełnego hasła do serwisu internetowego Pekao24, kodu PIN do aplikacji PeoPay,
  • kodu sms autoryzującego transakcje,
  • instalację dodatkowych aplikacji, które miałyby potwierdzić tożsamość klienta, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa.

Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A. rozłącz się. Następnie zadzwoń na infolinie +48 (22) 59 12 232 i potwierdź, że kontakt który miał miejsce był realizowany przez pracownika Banku Pekao S.A.