19.01.2024
Prośba o przelew BLIK - nowość w aplikacji PeoPay!
W aplikacji PeoPay dostępna jest nowa funkcja – Prośba o przelew BLIK. Od teraz rozliczenia z przyjaciółmi np. za wspólne wyjście do restauracji, czy zrzutka na urodzinowy prezent dla koleżanki są łatwiejsze i szybsze. Wystarczy, że w aplikacji PeoPay wyślesz prośbę o przelew do osoby z listy swoich kontaktów w telefonie. Gdy znajomy ją zaakceptuje, pieniądze w czasie rzeczywistym trafią na Twoje konto. Z rozwiązania mogą korzystać klienci już od 13. roku życia. Operacje są realizowane w systemie BLIK.
Dzięki wdrożeniu prośby o przelew BLIK w aplikacji PeoPay udostępniamy klientom wygodne rozwiązanie, umożliwiające szybkie rozliczenia za wspólne wyjście, zorganizowanie zrzutki na prezent, czy wsparcie społeczne. Nowa funkcja (prośba o przelew BLIK) pozwala także śledzić na bieżąco postępy zbiórki: kto przelał, a komu będzie trzeba przypomnieć o zaległym przelewie.
Skorzystanie z nowej usługi i wysłanie prośby o przelew jest bardzo proste:
- należy zalogować się do aplikacji PeoPay i wejść do zakładki „Płatności”;
- następnie należy kliknąć opcję „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy swoich kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIKA i mają uruchomioną tę funkcję;
- wpisujemy kwotę oraz tytuł rozliczenia, np. „pizza” lub „prezent” i naciskamy „Wyślij”;
- kolejny krok należy do banku, który wysyła na telefon odbiorcy powiadomienie o przesłanej do niego prośbie o przelew. Na zaakceptowanie prośby w swojej aplikacji znajomy ma 72 godziny – a po jej realizacji pieniądze natychmiast trafią na konto osoby, która wysłała prośbę o przelew. Rozliczeń można dokonywać pomiędzy klientami różnych banków, które udostępniają tę usługę.
Usługa jest bezpłatna. W ramach jednej prośby o przelew można przelać do 500 zł, a dziennie do 1000 zł. Każdego dnia można wysłać do 30 próśb o przelew. Limit ten można wykorzystać do wysłania jednej prośby do 30 osób lub podzielić na mniejsze prośby.
Bezpieczeństwo
Nowa usługa jest realizowana po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarantuje, że pieniądze otrzymamy i przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Otrzymując prośbę o przelew widzimy informację, czy dany numer telefonu, od którego dostaliśmy prośbę znajduje się na naszej liście kontaktów.
Aby móc odebrać przelewy na telefon BLIK, wystarczy mieć zarejestrowany numer w usłudze. Żeby to zrobić, należy zalogować się w aplikacji mobilnej banku, przejść do zakładki Profil, a następnie w ustawieniach BLIK włączyć funkcję Przelew na telefon i zatwierdzić numer telefonu.
Dowiedz się więcej o płatnościach BLIK