08.04.2025
Pekao Najlepszym Bankiem w Polsce w rankingu Instytucja Roku
W jubileuszowej 10. edycji rankingu Instytucja Roku organizowanego przez portal Moje Bankowanie Bank Pekao S.A. otrzymał tytuł Najlepszego Banku w Polsce, a to dzięki wyróżnieniom przyznanym aż w ośmiu kategoriach.
Wśród kategorii w których Pekao zdobył najwyższe wyróżnienie są Najlepsza aplikacja mobilna oraz Najlepsza bankowość internetowa. To dowód, że aplikacja PeoPay jest naprawdę oddziałem banku w telefonach klientów. Dzięki rozbudowanym możliwościom samoobsługi klienci mogą zarządzać swoimi produktami bankowymi tak, jak chcą. Aplikacja umożliwia im otwieranie kolejnych produktów i korzystanie z nowych usług, składanie dyspozycji oraz pobieranie zaświadczeń. Możliwości kanałów zdalnych budowane są w taki sposób, aby klienci mogli z tych samych funkcji korzystać zarówno w aplikacji PeoPay, jak i serwisie Pekao24.
Bank zdobył pierwsze miejsca również w kategoriach Najlepsza bankowość prywatna oraz Najlepszy bank dla firm. Jest to potwierdzenie, że oferta Pekao spełnia oczekiwania nie tylko klientów indywidualnych, ale także klienci bankowości prywatnej oraz prowadzący własne biznesy znajdą w bankowej ofercie rozwiązania przygotowane specjalnie z myślą o nich.
Również pierwsze miejsce w nowej kategorii jaką jest Bezpieczeństwo jest dowodem na wysoką jakość usług i dbałości o klienta w każdej sytuacji. Badanie w tej kategorii skupiło się na szybkości, z jaką bank umożliwia klientom kontakt z konsultantem w celu zablokowania karty oraz kanałów elektronicznych. Szybka reakcja w sytuacji np. utraty karty płatniczej jest kluczowa dla ochrony danych i pieniędzy klientów.
W kategorii Najlepszy proces otwarcia konta w placówce oraz Najlepsza obsługa w placówce bank zajął drugie miejsce (w tej kategorii indywidualne wyróżnienia otrzymało aż 35 bankowych placówek z całej Polski), a w kategorii Najlepsza bankowość osobista zdobył brązowy medal.
Nagrody w konkursie portalu Moje Bankowanie, „Instytucja Roku”, zostały przyznane po raz dziesiąty. Inicjatywa ma na celu poprawę poziomu jakości obsługi klientów firm z sektora finansowego oraz upowszechnienie najlepszych praktyk w tym zakresie. Konkurs opiera się na analizach jakościowych obsługi klienta np. w kanałach zdalnych oraz na badaniach tajemniczego klienta. Badania podzielone są na etapy i obejmują różnorodne grupy klientów. O przyznaniu tytułu „Instytucja Roku” w każdej z konkursowych kategorii decyduje uzyskany wynik powyżej 80%. Tegoroczne nagrody zostały przyznane na podstawie badań prowadzonych na przestrzeni całego 2024 r.