31.12.2020
Uwaga! Ostrzegamy przed możliwymi cyberatakami skierowanymi na klientów.
W związku z komunikatem o przymusowej restrukturyzacji Idea Bank S.A. i przeniesieniem rachunków klientów do Banku Pekao S.A., prosimy o zachowanie standardów bezpieczeństwa i uwagi w trakcie logowania do bankowości elektronicznej oraz wykonywania transakcji finansowych.
Poniżej opisujemy przykładowe sposoby wykradania danych i środków z kont klientów, jakie stały się popularne w ostatnim czasie.
Wykorzystanie witryn, które wyglądem przypominają serwisy banku.
Jak działają przestępcy?
Przestępcy pod pretekstem informacji pojawiających się w Internecie mogą chcieć wyłudzić hasło, które umożliwia powiązanie urządzenia oszustów z kontem bankowym klienta. Następnie zlecają płatność na zewnętrzny rachunek lub dodają numer do listy zaufanych odbiorców. W tym celu klient proszony jest o wpisanie kodu SMS na fałszywej stronie, który autoryzuje zleconą operację. Właśnie w tym momencie dochodzi o kradzieży środków.
Pamiętaj, że jeśli logujesz się do serwisu internetowego Pekao24, nigdy nie prosimy Cię o pełne hasło, ani kod PIN do aplikacji PeoPay.
Jeśli podejrzewasz, że możesz być ofiarą oszustwa:
- złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienie przestępstwa organom ścigania tj. Policji lub Prokuraturze,
- zadzwoń na nasza infolinię (+48 22 59 12 232) i poinformuj nas o złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa i przekaż wszystkie niezbędne informacje,
- ostrzeż innych potencjalnych klientów o przestępczym charakterze działalności prowadzonej przez danego sprzedawcę internetowego poprzez zamieszczenie komentarzy na forach internetowych.