14.06.2023

Aplikacja PeoPay – Twój osobisty oddział banku w telefonie ma już 10 lat.

Aplikacja PeoPay świętuje swoje okrągłe, 10. urodziny. To jedna z pierwszych na polskim rynku aplikacji do mobilnego bankowania. Dekadę temu korzystało z niej ok. 100 tys. użytkowników. Dziś na telefonach naszych klientów jest już ponad 3,4 mln zainstalowanych aplikacji PeoPay.

Historia bankowości elektronicznej w Polsce rozpoczęła się dużo wcześniej, niż od udostępnienia aplikacji PeoPay. 25 lat temu, 18 października 1998 r., udostępniliśmy naszym klientom pierwsze konto z dostępem przez internet na komputerze, a od 2010 r. klienci Pekao mogli już bankować na telefonie za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Z bankowości mobilnej korzystało 30 tysięcy klientów.

Wytyczaliśmy trendy w bankowości mobilnej
Pod koniec 2011 r. udostępniliśmy system Pekao24, a następnie w 2012 r. pierwszą kompleksową ofertę mobilną składającą się z Eurokonta Mobilnego, aplikacji bankowości mobilnej, mobilnego planera zakupów. Liczba aktywnych użytkowników szybko rosła i na początku 2013 r. przekroczyła 100 tys.

W czerwcu 2013 roku udostępniliśmy naszym klientom aplikację PeoPay. Początkowo służyła ona do płatności mobilnych, w tym do zakupów w sklepach internetowych i stacjonarnych, z możliwością dokonywania przelewów na telefon czy do wypłacania gotówki. Klienci mogli płacić mobilnie w polskich i zagranicznych sklepach internetowych.

W 2014 roku jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy dla klientów innowacyjne rozwiązanie - mobilne płatności zbliżeniowe HCE w PeoPay. Warto zaznaczyć, że było to trzecie tego typu wdrożenie w Europie dla systemu Android oraz pierwsze na świecie dla systemu Windows mobile.

Pod koniec 2015 r. liczba aktywnych użytkowników mobile w Banku Pekao przekroczyła pół miliona. W kolejnym roku znowu jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy płatności mobilne w polskich urzędach.

W październiku 2017 połączyliśmy dwa funkcjonujące systemy w banku i oddaliśmy w ręce klientów jedną aplikację mobilną PeoPay – do jednoczesnego bankowania oraz płatności.

Aplikacja PeoPay jako pierwsza w kraju wykorzystywała biometrię do potwierdzania transakcji, pozwalała na płacenie za granicą w obcej walucie oraz umożliwiała dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio w telefonie.

We współpracy z Apple, jako jeden z pierwszych banków w Polsce w czerwcu 2018 r. wprowadziliśmy usługę Apple Pay

W kwietniu 2019 r. znowu jako pierwsi w Polsce udostępniliśmy klientom zakładanie konta na selfie właśnie w aplikacji PeoPay. Pod koniec 2021 r. liczba klientów mobile only przekroczyła milion.

10 lat PeoPay w liczbach
Dzisiaj aplikację PeoPay można nazwać oddziałem banku w telefonie, oferującym szeroki wachlarz usług, z którego korzysta ponad 2,7 aktywnych użytkowników. Klienci Pekao co godzinę logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy. Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych. 

W aplikacji klienci realizują codziennie średnio 1,4 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą telefonem zbliżeniowo (40%), robią przelewy (30%) i płacą w internecie (17%). Popularne płatności na numer telefonu wykonywane są w każdej sekundzie. Łącznie do tej pory zrealizowano ich prawie 40 mln razy.

Wygodna, użyteczna i bezpieczna aplikacja PeoPay oprócz dostępu do tradycyjnych narzędzi bankowych, pozwala na jej szersze wykorzystanie. Największą popularnością cieszą się zakupy biletów komunikacyjnych – dziennie jest to prawie 13 tys. operacji. Za przejazdy autostradami zapłacono przez PeoPay, od początku udostępnienia usługi w 2020 r., 756 tys. razy.

Duże możliwości personalizacji PeoPay czynią aplikację jeszcze bardziej wyjątkową. Użytkownicy aplikacji mogą ustawić swój awatar oraz tło – mają do wyboru 22 różne motywy, w tym aż 10 gamingowych!
Dążymy do tego, aby być jednym z najszybciej rozwijających się, nowoczesnych banków. Podążając i kreując trendy w bankowaniu chcemy pozyskiwać nowych klientów, dla których poza użytecznością kluczowy jest User Experience. Jakość w tych obszarach i możliwość personalizacji w największym stopniu przekładają się na zadowolenie klientów. Robimy to już 10 lat i wciąż mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Aplikacja PeoPay – wysoko oceniana i nagradzana
Aplikacja PeoPay jest doceniana na rynku zarówno przez ekspertów, jak i klientów banku. Została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku 2023” organizowanym przez firmę Moje Bankowanie w kategoriach „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja PeoPay zajęła również 2. miejsce w rankingu aplikacji bankowych w Polsce, a Pekao znalazło się w TOP15 badanych banków (cyfrowy mistrz) w badaniu Deloitte Digital Banking Maturity 2022. PeoPay jest również jedną z najwyżej ocenianych aplikacji w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

 

Dowiedz się więcej o PeoPay >