04.08.2021
Nie daj się okraść. Zachowaj czujność.
Pracownik Banku Pekao S.A. dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi o:
- instalację dodatkowych aplikacji (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport), które miałyby potwierdzić Twoją tożsamość, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa,
- podanie pełnego hasła do Pekao24, kodu PIN do aplikacji PeoPay, kodu do aktywacji PeoPay,
- kodów do autoryzacji transakcji.
Jak działają przestępcy?
- maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer infolinii Banku Pekao S.A. lub innego banku czy instytucji (np. Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich),
- przedstawiają się jako pracownicy infolinii lub jednostek związanych z bezpieczeństwem,
- nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na konieczność potwierdzenia tożsamości, względy bezpieczeństwa, incydenty naruszenia danych,
- nakłaniają do uruchomienia aplikacji umożliwiających kontrolowanie Twojego komputera lub telefonu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport .
Przypominamy:
Nikomu nie dawaj dostępu do swoich urządzeń, za pomocą których korzystasz z bankowości elektronicznej!
Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku Pekao S.A. rozłącz się.
Następnie zadzwoń na infolinie +48 (22) 59 12 232 i potwierdź, że kontakt który miał miejsce był realizowany przez pracownika Banku Pekao S.A.
Więcej o bezpieczeństwie w Pekao24>>>