Zdalne odzyskanie dostępu do Pekao24 i odblokowanie PeoPay

Po trzykrotnym wpisaniu błędnego PIN-u dostęp do aplikacji PeoPay został zablokowany? Nie pamiętasz hasła do bankowości elektronicznej? Możesz samodzielnie odzyskać dostęp do Pekao24 i PeoPay bez konieczności kontaktu z infolinią lub oddziałem banku. 

Sprawdź, jak to zrobić!

W bankowości elektronicznej ustawisz nowe hasło i przypomnisz numer klienta. Możesz odzyskać dostęp do Pekao24, jeśli:

  • nie pamiętasz obecnego hasła lub numeru klienta do serwisu internetowego,
  • tymczasowy PIN stracił ważność, 
  • masz zablokowany serwis internetowy w wyniku błędnych prób logowania (podawania hasła),
  • masz zablokowane wszystkie serwisy w wyniku błędnych prób logowania.


Aby odblokować dostęp potrzebujesz:

  • swoich danych osobowych i kontaktowych
  • kodu, który wyślemy na Twój e-mail podany do Pekao24
  • kodu, który wyślemy na Twój numer podany do SMS od Pekao24.

 
Zanim odblokujesz PeoPay lub Pekao24, sprawdź czy dane są aktualne:

  1. Zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji PeoPay. 
  2. Przejdź do sekcji Moje dane.
  3. Uaktualnij lub uzupełnij swoje dane kontaktowe.


UWAGA! Jeśli do Twojego konta nie było ustanowione dotychczas hasło, a PIN, który otrzymałeś, stracił ważność – masz możliwość wygenerowania nowego kodu PIN. Postępuj identycznie jak w przypadku ustanowienia nowego hasła.

Aktualizuj dane

 

Jak odzyskać hasło do konta bankowości elektronicznej lub numer klienta

Krok 1:

Nowe hasło możesz wyznaczyć, klikając przycisk Pomoc w logowaniu. Znajdziesz go pod oknem do wprowadzenia numeru klienta na stronie logowania do serwisu Pekao24.

Jeżeli błędnie wpiszesz swoje dotychczasowe dane, system automatycznie zaprezentuje Ci komunikat z przyciskiem Odzyskaj dostęp.

Obie opcje przekierują Cię na stronę, na której znajduje się instrukcja, jak odzyskać hasło do konta bankowego w Pekao24 lub numeru klienta potrzebnego do logowania.

Krok 2:

Po przejściu do instrukcji, wybierz zakładkę Najczęstsze problemy, a następnie Chcę odzyskać dostęp do Pekao24. Kliknij przycisk Odzyskaj dostęp.

Krok 3:

System automatycznie przekieruje Cię do strony Odzyskaj dostęp. Wybierz jedną z opcji: hasło lub numer klienta. Uzupełnij dane, o które poprosi Cię system.

Pole Identyfikator jest rozwijalną listą, z której możesz wybrać:
• Numer PESEL
• Numer dowodu osobistego
• Numer paszportu
• Numer karty pobytu (w przypadku nadania nowego hasła)


Krok 4:

W przypadku odzyskiwania hasła, po podaniu poprawnych danych, na Twój adres e-mail przypisany do usługi Pekao24 zostanie wysyłana wiadomość z ośmioznakowym hasłem. Należy wprowadzić je w wyświetlonym oknie.

Krok 5:

UWAŻAJ! Internetowi przestępcy często podszywają się pod banki. Nie podawaj ani nie udostępniaj swojego loginu i hasła nigdzie indziej. Wiadomość z kodem autoryzacji powinna wyglądać jak na grafice po lewej stronie.
Nie udostępniaj kodu autoryzacji innym osobom.

Krok 6:

Po wpisaniu kodu z wiadomości e-mail, wprowadź hasło SMS, które otrzymasz na numer telefonu przypisany do usługi Pekao24 (do SMS).

Krok 7:

Teraz możesz ustalić swoje nowe, bezpieczne hasło.

Jeśli ustanawiasz hasło po raz pierwszy, otrzymasz SMS z tymczasowym kodem PIN do pierwszego logowania. Użyj go podczas nadawania hasła.

W przypadku przypomnienia numeru klienta nastąpi zalogowanie do serwisu. System przeniesie Cię automatycznie do sekcji Moje dane, w której znajduje się ten numer. Zapamiętaj go lub zapisz w bezpiecznym miejscu.


Jak odblokować konto w serwisie Pekao24?

Nie musisz kontaktować się z infolinią czy udawać się do placówki. Konto możesz odblokować za pomocą aplikacji PeoPay. Wystarczy poprawnie zalogować się do aplikacji, a i serwis Pekao24 zostanie odblokowany automatycznie.

Jak odblokować aplikację PeoPay?

Krok 1:

Jeśli podczas logowania do aplikacji PeoPay 3-krotnie wpiszesz błędny PIN dostęp do niej zostanie zablokowany. Naciśnij przycisk Wróć do logowania.
Zostaniesz przekierowany do ekranu startowego. Kliknij Zaloguj.

Krok 2:

Wprowadź:
- numer klienta, który znajdziesz na umowie o konto osobiste
lub
- nazwę użytkownika, ustaloną przez Ciebie podczas otwierania konta na selfie lub w oddziale.

Kliknij Dalej.

Krok 3:

Wpisz swój numer PESEL lub inny identyfikator – może to być numer paszportu, karty pobytu lub polskiego dowodu.

Krok 4:

W wybrane losowo przez system puste pola wprowadź odpowiednie znaki Twojego hasła do Pekao24 i kliknij Dalej.

Krok 5:

Wprowadź 6- cyfrowy kod aktywacyjny, który otrzymasz od nas podczas połączenia przychodzącego.
System automatycznie zadzwoni na numer telefonu przypisany do aplikacji mobilnej.

Krok 6:

Ustal swój nowy PIN do logowania do aplikacji PeoPay.
Możesz korzystać z aplikacji PeoPay.

  • Pytania i odpowiedzi

      • Jak odzyskać numer klienta?

        • Numer klienta znajdziesz na Karcie Klienta Banku, którą otrzymałeś przy podpisaniu umowy, na umowie o otwarcie konta lub umowie świadczenia usług maklerskich.
          Jeżeli nie możesz odszukać ani Karty Klienta ani umowy, zadzwoń na Infolinię Banku 801 365 365 lub 22 59 12 232.
          Klienci korzystający z usług maklerskich mogą kontaktować się z infolinią Domu Maklerskiego pod numerami 800 105 800 lub +48 22 59 12 200 (w dni robocze w godz. 8:00 20:00).
          Po poprawnej identyfikacji nasz konsultant prześle Ci SMS z Twoim numerem klienta. Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
      • Jak odzyskać hasło do konta bankowego w Pekao24?

        • Możesz skorzystać z dwóch opcji:
          1. Aby ustanowić nowe hasło do Pekao24 potrzebujesz:
          • Twoich danych osobowych
          • kodu, który wyślemy Ci na e-mail
          • kodu, który wyślemy Ci na telefon do SMS*
            *SMS płatny zgodnie z taryfą prowizji bankowych
          Wejdź na stronę https://www.pekao24.pl/odzyskiwanie-hasla
          Szczegółowe informacje dostępne są tutaj.

          2. Jeżeli pamiętasz PIN do Pekao24, skontaktuj się z konsultantem infolinii (801 365 365 lub 22 59 12 232), który będzie mógł zresetować Twoje hasło lub wygenerować nowy PIN startowy.
          Jeżeli nie pamiętasz numeru PIN, zapraszamy Cię do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A.

          Jeżeli korzystasz z usług maklerskich dyspozycję możesz złożyć u konsultanta infolinii Domu Maklerskiego pod numerami 800 105 800 lub 22 59 12 200 (w dni robocze w godzinach 8:00 20:00).
           
      • Jak odzyskać kod PIN do Pekao24?

        • Numer PIN potrzebny do logowania się do Pekao24 otrzymałeś od nas SMS-em (jest ważny 48 godzin od wygenerowania), ustanowiłeś telefonicznie lub otrzymałeś listem.
          Jeśli nie masz numeru klienta, zapraszamy Cię do dowolnego oddziału Banku Pekao S.A.
          Jeśli masz numer klienta i hasło, zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 w sekcji Ustawienia/Hasło i PIN wybierz ‘Regeneruj PIN’. Nasz konsultant oddzwoni do Ciebie i przeprowadzi przez proces utworzenia nowego PIN.
          Jeżeli korzystasz z usług maklerskich dyspozycję możesz złożyć u konsultanta infolinii Domu Maklerskiego pod numerami 800 105 800 lub 22 591 22 00 (w dni robocze w godzinach 8:00-20:00).
           
      • Jak mogę odblokować dostęp do Pekao24?

        • Jeśli zablokowany jest tylko serwis internetowy – zaloguj się poprawnie do aplikacji PeoPay (opcja dostępna dla klientów logujących się do PeoPay z użyciem biometrii lub hasła) lub do serwisu telefonicznego.
          W celu odblokowania w serwisie telefonicznym przygotuj:
          • numer klienta (służy do logowania w serwisie internetowym) oraz
          • PIN do Pekao24 (pamiętaj, nie jest to PIN do karty ani do aplikacji PeoPay)
          PIN do Pekao24 możesz otrzymać na 1 z 3 sposobów:
          • SMS-em (ważny 72 h od wygenerowania), który należy zmienić po otrzymaniu na swój własny,
          • listem poleconym (ważny bez ograniczeń czasowych),
          • ustanowisz go w trakcie rozmowy z konsultantem (ważny bez ograniczeń czasowych).
          Jeśli zablokowany jest system Pekao24 i PeoPay, a posiadasz PIN – skontaktuj się z konsultantem pod numerem 22 59 12232 lub 801 365 365.
          W przypadku braku kompletnych danych do logowania skontaktuj się z dowolną placówką banku – zadzwoń, jeśli chcesz umówić się na spotkanie.
      • Co zrobić, gdy nie otrzymam kodu SMS do zalogowania?

        • Spróbuj ponownie pobrać kod SMS. Jeśli w dalszym ciągu nie otrzymasz kodu, skontaktuj się ze swoim operatorem komórkowym lub infolinią banku w celu sprawdzenia statusu wysłanego SMS-a.
          Kontakt z konsultantem infolinii 801 365 365 lub 22 59 12 232.
           

      • Jak odblokować aplikację PeoPay?

        • PeoPay blokuje się po 3-krotnym wprowadzeniu błędnego kodu PIN. Aby odblokować aplikację PeoPay wróć do strony logowania i kliknij Zaloguj. Wprowadź numer klienta/nazwę użytkownika i przejdź dalej. Podaj numer PESEL lub inny identyfikator, którym się posługujesz. Wprowadź hasło do Pekao24 i 6-cyfrowy kod, który otrzymasz podczas połączenia przychodzącego. Ustal nowy kod PIN.
      • Jak odzyskać kod PIN do PeoPay?

        • Jeżeli nie pamiętasz kodu PIN do aplikacji, możesz go zmienić po 3-krotnej próbie wpisania. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi odblokowania aplikacji PeoPay.
      • Jak odblokować Pekao24 przez SMS?

        • Do odblokowania serwisu internetowego Pekao24 potrzebne będą Ci dwa kody PIN, które otrzymasz w wiadomości SMS i na podany adres mailowy. Aby odblokować Pekao24 przejdź na stronę logowania, następnie wybierz Pomoc w logowaniu > Chcę odzyskać dostęp do Pekao24 > Odzyskaj dostęp. Postępuj zgodnie z wyświetlanymi krokami.