Jeżeli masz konta w innych bankach, a nie chcesz za każdym razem logować się do oddzielnej aplikacji lub serwisu, wystarczy wybrać jedną, ulubioną bankowość elektroniczną np. Pekao24 i dodać do niej pozostałe swoje konta. Dzięki temu w jednym miejscu masz dostęp do swoich rachunków płatniczych prowadzonych przez nasz bank i niektóre inne banki krajowe.
Jesteś naszym klientem?
Dodaj konto z innego banku. Sprawdź
Nie masz jeszcze konta w Banku Pekao S.A.?
Sprawdź jak założyć konto online za pomocą selfie w aplikacji PeoPay Sprawdź szczegóły
Wygoda
W serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay sprawdzisz saldo, historię transakcji z rachunków, które masz w różnych bankach.
Dodatkowe korzyści
Wygoda Na podstawie historii transakcji z Twoich kont w innych bankach będziemy mogli np. szybciej sprawdzić Twoją zdolność kredytową oraz zaproponować ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.
Bezpieczeństwo
Masz kontrolę nad danymi o kontach z innych banków. To Ty decydujesz o dostępie do Twojego rachunku i zakresie korzystania z Twoich danych. Dodawanie rachunków z innych banków jest bezpłatne, bezpieczne i zgodne ze standardami PSD2.
Dodaj konta z innych banków do bankowości elektronicznej Pekao24 i sprawdź korzyści, jakie daje otwarta bankowość:
widzisz salda Twoich kont w różnych bankach w jednej aplikacji,
widzisz całą historię transakcji razem – niezależenie, z którego konta płacisz,
masz możliwość wykonania przelewu krajowego lub zagranicznego SEPA i SWIFT z konta innego banku w serwisie internetowym Pekao24,
podgląd sald i historii transakcji Twoich rachunków w jednym miejscu nie wiążę się z dodatkowymi opłatami.
Jesteś naszym klientem?
Dodaj konto z innego banku. Sprawdź
Nie masz jeszcze konta w Banku Pekao S.A.?
Sprawdź jak założyć konto online za pomocą selfie w aplikacji PeoPay Sprawdź szczegóły
Jak dodać konto z innego banku w serwisie internetowym Pekao24?
Krok 1
Wybierz Dodaj rachunek z innego banku znajdujący się pod listą Twoich rachunków na pulpicie serwisu internetowego Pekao24.
Krok 2
Zaznacz bank, z którego chcesz dodać swój rachunek. Jeśli na liście nie widzisz logo banku, z którego chcesz dodać rachunek, kliknij Pokaż pozostałe i sprawdź całą dostępną listę.
Krok 3
Wskaż za jaki okres pobrać historię rachunku. Zapoznaj się z oświadczeniami i zaakceptuj je.
Krok 4
Sprawdź na podsumowaniu poprawność danych. Jeśli wszystko się zgadza, zaloguj się do banku, który chcesz dodać w ramach otwartej bankowości.
Lista banków, z których możesz widzieć informacje:
Jak zlecić przelew z konta w innym banku przez serwis Pekao24?
Krok 1
Wybierz rachunek bankowy z którego chcesz zlecić przelew. Kliknij Nowy przelew i przejdź dalej.
Krok 2
Uzupełnij informacje niezbędne do zlecenia przelewu: • imię i nazwisko oraz numer rachunku odbiorcy, • kwotę oraz tytuł przelewu, • typ przelewu.
Zaznacz niezbędne zgody.
Krok 3
Sprawdź dane na podsumowaniu i przejdź do potwierdzenia zlecenia przelewu w wybranym banku. Zautoryzuj operację zgodnie z wymaganiami banku, do którego się logujesz.
Tak, Twoje dane chronią najnowsze technologie i najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dodatkowo poprosimy Cię o potwierdzenie transakcji.
Poza tym tylko od Ciebie zależy, kto i w jakim zakresie skorzysta z Twoich danych. W każdej chwili możesz odwołać wcześniej wydane zgody i ograniczyć podgląd kont z innych banków.
To Ty decydujesz, kto i w jakim zakresie korzysta z Twoich danych.
W każdej chwili możesz dać, a także odebrać, zewnętrznemu dostawcy usług (TPP) dostęp do informacji o Twoich kontach. Czyli w każdej chwili możesz zrezygnować z usługi.
Zewnętrzni dostawcy usług (TPP) nigdy nie widzą Twoich danych logowania. To oznacza, że Twój login i hasło do konta w innym banku, nie są widoczne w Banku Pekao S.A. Jednocześnie inny bank nie ma dostępu do Twoich danych u nas.
Korzystasz z dodatkowych zabezpieczeń w serwisie internetowym Pekao24, aplikacji PeoPay i dla płatności zbliżeniowych kartami.
Postanowienia dyrektywy unijnej PSD2 mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa operacji bankowych (jednak pamiętaj też jednak o podstawowych zasadach korzystania z bankowości elektronicznej).
PSD2 – (Payment Services Directive) to unijna dyrektywa, która wprowadziła nowe standardy w świadczeniu usług płatniczych na terenie Unii Europejskiej. Jej celem jest stworzenie jednolitego i bezpiecznego rynku usług płatniczych. Jednym z jego elementów jest otwarta bankowość. PSD2 wprowadza również zmiany w zakresie bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych, w szczególności:
logowania do bankowości elektronicznej,
autoryzowania transakcji,
korzystania z kart płatniczych.
TPP – (Third Party Providers) zewnętrzni usługodawcy, którzy świadczą usługi w ramach otwartej bankowości. Takimi dostawcami mogą być banki, fintechy, instytucje finansowe i inni zewnętrzni dostawcy usług płatniczych. Warunkiem jest, aby spełnili szereg wymagań i uzyskali zgodę nadzoru finansowego (w Polsce to KNF) na świadczenie usług otwartej bankowości tj.:
inicjowania płatności,
dostępu do informacji o rachunku.
Bank Pekao S.A. występuje w roli TPP, gdy pozwala dołączać do Twojej bankowości elektronicznej konta z innych banków. AIS – (Account Information Service) usługa, która pozwala na dostęp do informacji o Twoim koncie. Dzięki tej usłudze zewnętrzny podmiot ma dostęp do informacji o różnych rachunkach w różnych bankach – oczywiście jeśli zgodzisz się na to. Poza tym Ty masz dostęp do wszystkich swoich rachunków z jednego miejsca. PIS – (Payment Initiation Service) usługa inicjowania płatności. Pozwali na realizację płatności z rachunku firmy. Na wniosek upoważnionej osoby, zewnętrzny dostawca usług (TPP) realizuje zlecenie przelewu w określonej kwocie do określonego odbiorcy (TPP na żadnym etapie nie będzie odbiorcą przelewu).
Możesz dodać konta, które w danym banku są określone jako rachunki płatnicze dostępne online. Rachunkiem płatniczym jest konto, które służy do wykonywania transakcji płatniczych np. przelewów.
Są to:
Możesz dodać nieograniczoną liczbę kont. To Ty decydujesz, które konta dodajesz. Aktualną listę banków, z których możesz dodać konta znajdziesz po kliknięciu w link w serwisie lub aplikacji: Dodaj rachunek z innego banku.
Za jednym razem możesz dodać kilka kont, jeśli pochodzą z tego samego banku. Jeśli chcesz dodać konta z różnych banków, musisz zrobić to oddzielnie dla każdego banku.
Tak, w każdej chwili możesz usunąć podgląd dodanych kont z wybranego banku. Przejdź do sekcji Ustawienia – Otwarta bankowość i wybierz przycisk Usuń rachunek przy wybranym rachunku lub Usuń rachunki, jeśli w jednej zgodzie dodałeś więcej niż jedno konto. Pamiętaj, że gdy to zrobisz, w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay usuniemy podgląd wszystkich Twoich kont dodanych w ramach tej zgody.
Jeśli chcesz widzieć w serwisie internetowym Pekao24/aplikacji PeoPay Twoje rachunki z innych banków, to ta zgoda jest niezbędna. Tylko wtedy inny bank przekaże nam informacje o Twoim koncie, a Ty będziesz mieć dostęp do salda i historii transakcji tego konta w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay.
Zgodę na dostęp do informacji o rachunku wyrażasz za każdym razem, gdy rozpoczynasz dodawanie kont z innego banku. Możesz dodać jednocześnie kilka kont, jeśli pochodzą z tego samego banku.
Zgodę udzielasz na tak długo, jak zechcesz. Jednak pamiętaj, że co 180 dni poprosimy Cię o zalogowanie do banku, z którego pochodzi dodane konto i potwierdzenie (będzie to tzw. silne uwierzytelnienie).
Zgodę na dostęp do informacji o rachunku możesz odwołać w każdej chwili.
Gdy odwołasz zgodę na dostęp do informacji o rachunku, w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay nie będziesz widzieć wcześniej dodanych, w ramach tej zgody, kont (salda i historii transakcji) z innego banku.
Taka informacja oznacza, że minęło już 180 dni od zgody na dostęp do konta z innego banku lub jej odświeżenia. Kliknij Odśwież dostęp i zapoznaj się z danymi z banku, z którego pochodzi dodane konto.
Gdy przynajmniej raz na 180 dni nie odświeżysz dostępu do konta z innego banku, to w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay nie zobaczysz jego bieżącego salda i historii transakcji. Dotyczy to wszystkich dodanych w ramach zgody kont.
W historii dodanego konta zobaczysz transakcje, nawet jeśli były zrobione przed dodaniem konta do serwisu internetowego Pekao24 i aplikacji PeoPay. Będziemy prosić bank, z którego pochodzi konto, o przekazanie historii za wybrany przez Ciebie okres. Jednak to od tego banku zależy, jakie dane przekaże do nas i jakie dane będziemy mogli prezentować Tobie w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay.
Aktualizacja sald i historii transakcji zależy od tego, jak szybko bank, w którym masz konto, przekaże nam dane. W niektórych przypadkach może się to odbywać z opóźnieniem. Jeśli nie widzisz aktualnych danych na koncie z innego banku sprawdź, czy w ciągu ostatnich 180 dni zgoda na dostęp do informacji o rachunku została przez Ciebie odświeżona. Odświeżenie dostępu jest niezbędne, aby nadal widzieć bieżące saldo i historię transakcji dodanego konta. O konieczności odświeżenia zgody poinformujemy Cię komunikatem w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay.
Gdy wybierzesz bank, wyrazisz niezbędne akceptacje i zgody oraz wybierzesz szczegóły dodania rachunku, przekierujemy Cię na stronę logowania do banku, który prowadzi Twoje konto. Zaloguj się i potwierdź swoją wolę. Na zakończenie powrócisz do serwisu internetowego Pekao24 /aplikacji PeoPay.
Tak, jeśli dodasz konto z innego banku w serwisie będzie widoczne w aplikacji PeoPay. Tak jamo jeśli dodasz konto w aplikacji, będzie ono widoczne w serwisie internetowym Pekao24.
Silne uwierzytelnienie, czyli SCA (z ang. Strong Customer Authentication) to sposób, w jaki powinna być zweryfikowana tożsamość użytkownika usług płatniczych podczas wykonywania poszczególnych operacji. Silne uwierzytelnienie oznacza, że tożsamość użytkownika zweryfikowano w 2 etapach i wykorzystano co najmniej dwie z trzech poniższych kategorii:
wiedza (coś, co wie wyłącznie użytkownik);
posiadanie (coś, co ma wyłącznie użytkownik);
cecha klienta (coś, czym jest tylko użytkownik).
Jeśli dodasz do serwisu internetowego Pekao24/aplikacji PeoPay rachunek z innego banku (skorzystasz z usługi AIS), to co 180 dni będziemy Cię prosić o potwierdzenie, że nadal chcesz mieć dostęp w serwisie internetowym Pekao24/aplikacji PeoPay do tego rachunku. Będzie to właśnie silne uwierzytelnienie.
Zachowaj szczególną ostrożność i nie przekazuj nikomu danych do logowania oraz autoryzacji. Certyfikowani usługodawcy (TPP) będą korzystali ze specjalnego interfejsu dostępowego, dlatego nie będą potrzebować żadnych poufnych danych.
Każdy certyfikowany dostawca usług (TPP) musi być zarejestrowany przez Komisję Nadzoru Finansowego. Listę takich podmiotów znajdziesz na stronie internetowej KNF.
Za każdym razem, gdy chcesz skorzystać z zewnętrznych usług, skontaktuj się z wybranym TPP i wyraź zgodę, aby świadczył wybrane przez Ciebie usługi. Kiedy będziesz wyrażać zgodę, system przekieruje Cię na stronę Banku Pekao S.A. gdzie zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24. Ten proces wymaga silnego uwierzytelnienia.
Wszystkie zgody i ich zakres możesz sprawdzić w bankowości elektronicznej Pekao24 w zakładce Ustawienia – Otwarta bankowość – Udostępnione dane. Jeśli istnieje jakakolwiek rozbieżność między Twoją zgodą a zakresem usługi, którą zrealizował TPP, pilnie skontaktuj się z zewnętrznym dostawcą usług (TPP).
Tak, jako współwłaściciel lub pełnomocnik do rachunku możesz również pobrać informacje o Twoim rachunku w innym banku. Jeśli masz dostęp do tego rachunku w bankowości elektronicznej, to Twój bank powinien udostępnić ten rachunek w usłudze AIS.
Zestawienie wszystkich transakcji, które zainicjował TPP za zgodą klienta, znajdziesz w zakładce Ustawienia – Aplikacje zewnętrzne – Historia zgód w bankowości internetowej Pekao24. Na bieżąco weryfikujemy certyfikaty TPP, więc jeśli TPP utracił certyfikat, nie będziemy realizowali żadnych inicjowanych przez niego transakcji. Ponadto wycofaj zgodę u zewnętrznego dostawcy usług (TPP).
PeoPay to część usługi bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. Definicję tego pojęcia znajdziesz tutaj. Pełne informacje o PeoPay znajdziesz tutaj.
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich finansów – dowiedz się więcej o bezpieczeństwie w bankowaniu.