Identyfikacja
Tworząc Pekao24 zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usługi było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Pekao24 gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych oraz zgromadzonych na rachunku środków finansowych. Wszelkie informacje przekazane przez naszych klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności. W Pekao24 dostęp do rachunku jest chroniony wielopoziomowym systemem zabezpieczeń. Do identyfikacji klienta w usłudze Pekao24 używane są: numer klienta, hasło, silne uwierzytelnianie.
-
Identyfikacja za pomocą numeru klienta
-
Numer klienta to unikalny numer przypisany przez nasz system do każdego klienta, służący do identyfikacji we wszystkich serwisach Pekao24.
Numer klienta zapisany jest m.in. w Karcie Klienta Banku oraz na Umowie dotyczącej rachunku osobistego.
Jeśli nie możesz odszukać Umowy ani Karty Klienta Banku, skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu: 519 222 222.
Po poprawnej identyfikacji konsultant przekaże Ci Twój numer klienta.
Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnej placówce naszego banku.
-
-
Identyfikacja za pomocą hasła
-
Hasło to kod o długości od 8-16 znaków używany wraz z numerem klienta do logowania w serwisie internetowym Pekao24.
Hasło jest ustanawiane przez użytkownika podczas pierwszego logowania do Pekao24, a także w przypadku złożenia dyspozycji wygenerowania nowego numeru PIN na SMS w oddziale lub na infolinii.
Hasło powinno:- zawierać od 8 do 16 znaków,
- składać się z cyfr, małych i wielkich liter,
- oraz znaków specjalnych (np.: ?, #, @, &).
- być słowem występującym w słowniku,
- być hasłem używanym w innych serwisach internetowych.
Dodatkowym zabezpieczeniem przy kolejnych próbach logowania jest maskowanie hasła, wówczas w celu zalogowania należy w puste pola wprowadzić wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
Ze względów bezpieczeństwa zalecamy regularną zmianę hasła np. w odstępach 30-dniowych. W tym celu po zalogowaniu do Pekao24 wybierz Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Hasło -> Zmień.
UWAGA: nowe hasło powinno się różnić od haseł wykorzystywanych dotychczas.
-
-
Identyfikacja za pomocą silnego uwierzytelnienia
-
Podczas logowania do serwisów Pekao24 poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.
Ta dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:- przy pierwszym logowaniu,
- gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
- podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
-