Autoryzacja mobilna PeoPay Bezpłatna metoda autoryzacji operacji
Autoryzacja za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
w serwisie internetowym Pekao24 np. polecenie przelewu zaakceptujesz bez konieczności przepisywania kodu SMS,
za pośrednictwem konsultanta infolinii banku, co zwiększa bezpieczeństwo zleconych operacji,
podczas wizyty w oddziale np. zatwierdzisz dyspozycje bez konieczności podpisywania papierowych dokumentów,
w dowolnym momencie i miejscu np. kiedy składasz wniosek i akceptujesz umowę o Pożyczkę Ekspresową, dzięki temu zaoszczędzasz czas na wizycie w banku.
Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS oraz dostępem do internetu.
Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em).
W przypadku osób, które nie zdecydują się na autoryzację mobilną i wybiorą autoryzację za pomocą kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, bank będzie pobierał opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.
1. Pobierz kod SMS 2. Po wpisaniu kodu SMS kliknij „Potwierdź”
Krok 5:
1. Potwierdź operację w aplikacji PeoPay 2. Korzystaj z zalet autoryzacji mobilnej PeoPay
Jeśli nie masz jeszcze aplikacji PeoPay, pobierz ją:
Więcej informacji o aplikacji PeoPay znajdziesz tutaj.
Informacje o pozostałych metodach autoryzacji w serwisach Pekao24 >
PeoPay i serwis internetowy Pekao24 są częścią usługi bankowości elektronicznej. Wyjaśnienie tego pojęcia i pojęcia polecenia przelewu znajdziesz tutaj.
Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.
Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów. W aplikacji PeoPay operacje na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN, a transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em.
Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
smartfon jest połączony z internetem,
nie jest włączony tryb samolotowy/tryb offline,
powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
dla systemu Android – wejdź w UstawieniaAplikacje i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
dla systemu iOS - wejdź w UstawieniaPowiadomienia i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.
Operację możesz zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24