Autoryzacja i identyfikacja
Tworząc Pekao24 zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usługi było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Wszelkie informacje przekazane przez naszych klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności. W Pekao24 dostęp do rachunku jest chroniony wielopoziomowym systemem zabezpieczeń. Do identyfikacji klienta w usłudze Pekao24 używane są: numer klienta, hasło, silne uwierzytelnianie, logowanie dwuskładnikowe.
Dla Twojego bezpieczeństwa niektóre operacje zlecane w Pekao24 (w tym aplikacji PeoPay) wymagają potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.
Metodę autoryzacji możesz wybrać podczas aktywacji Pekao24 w oddziale banku lub zmienić ją na inną korzystając z ustawień dostępnych m.in. w serwisie internetowym (w sekcji Bezpieczeństwo -> Metoda autoryzacji) np. bezpłatną autoryzację w aplikacji PeoPay.
Serwis internetowy | Aplikacja PeoPay | Serwis konsultantów | |
Autoryzacja PeoPay | x | x | |
Kod SMS | x | x | |
PIN | x | ||
Biometria* | x |
*dotyczy zleceń płatniczych do 120 zł.
Jak zmienić obecną metodę autoryzacji na inną, np. mobilną PeoPay?
- zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 (www.pekao24.pl), przejdź do sekcji Ustawienia -> zakładka Bezpieczeństwo i w sekcji Metoda autoryzacji kliknij Zmień.
- lub skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu 519 222 222 (opłata wg cennika operatora).
-
Autoryzacja PeoPay
-
Bezpłatna i najbezpeczniejsza metoda autoryzacji przelewów za pomocą powiadomień push w aplikacji PeoPay. Dzięki niej można zatwierdzać operacje zlecone:
- w serwisie internetowym Pekao24,
- za pośrednictwem konsultanta infolinii banku.Autoryzacja za pomocą powiadomień push w PeoPay to wygodny i szybki sposób akceptowania operacji, ponieważ nie trzeba przepisywać kodów SMS, wystarczy akceptacja operacji w aplikacji.
Z tej metody autoryzacji można korzystać na smartfonach z najnowszymi wersjami aplikacji PeoPay na systemy Android i iOS i dostępem do internetu. Jeśli wybierzesz autoryzację mobilną, operacje zlecane w PeoPay na kwotę powyżej 120 zł zatwierdzisz kodem PIN (transakcje na kwotę do 120 zł zatwierdzane są biometrią lub PIN-em).W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji za pomoca kodów SMS we wszystkich serwisach Pekao24, pobieramy opłaty za SMS-y autoryzacyjne zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat.
Dowiedz się więcej o autoryzacji mobilnej PeoPay
-
Pytania i odpowiedzi
-
Jak zacząć korzystać z autoryzacji mobilnej PeoPay?
Upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji PeoPay dostępnej w Sklepie Play (Android) lub App Store (iOS), a następnie zmień metodę autoryzacji na „PeoPay”. Zmiana metody autoryzacji na PeoPay jest dostępna w bankowości internetowej Pekao24, na infolinii oraz w oddziale banku.Na ilu urządzeniach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
Na wszystkich (max. 3), na których jest aktywna aplikacja PeoPay.W których serwisach mogę korzystać z autoryzacji mobilnej?
Możesz autoryzować mobilnie wszystkie operacje zlecone w bankowości internetowej Pekao24 i serwisie konsultantów.Jak potwierdzić operację, jeżeli nie otrzymałem powiadomienia PUSH?
Wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji PeoPay i po zalogowaniu potwierdzisz operację oczekującą na zatwierdzenie.
Jeżeli regularnie nie otrzymujesz powiadomień dotyczących realizowanych operacji, sprawdź ustawienia smartfona i uprawnienia aplikacji PeoPay:
1. W pierwszej kolejności sprawdź czy Twój smartfon jest odpowiednio skonfigurowany, w tym celu upewnij się, że:
a) smartfon jest połączony z internetem,
b) nie jest włączony tryb samolotowy / tryb offline,
c) powiadomienia nie są zablokowane, gdy korzystasz z trybu „Nie przeszkadzać”.
2. Następnie sprawdź czy aplikacja PeoPay ma nadane w systemie uprawnienia do wyświetlania powiadomień:
a) dla systemu Android – wejdź w „Ustawienia” - „Aplikacje” i wybierz PeoPay, a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne (ścieżka może różnić się w zależności od wersji Androida i modelu telefonu) i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
b) dla systemu iOS - wejdź w „Ustawienia” – „Powiadomienia” i wybierz PeoPay a następnie sprawdź czy powiadomienia z aplikacji są aktywne i skonfiguruj sposób powiadamiania wg. swoich potrzeb
Alternatywnie, dla każdej operacji możesz także przełączyć się na potwierdzenie kodem SMS, wystarczy kliknąć w link dostępny na podsumowaniu operacji. Kod wysyłany jest na numer telefonu wskazany do SMS, a sam kod jest płatny 0,20 PLN.Jak anulować operację?
Na ekranie ze szczegółami operacji w PeoPay naciśnij „X” i potwierdź anulowanie operacji.
Ile czasu mam na akceptację operacji?
Operację możesz zautoryzować mobilnie w ciągu 3 minut. Po upływie tego czasu operacja zostanie anulowana i aby ją wykonać skorzystaj z linka zaprezentowanego w bankowości internetowej Pekao24
-
-
-
-
Autoryzacja kodem SMS
-
Autoryzacyjny kod SMS otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w bankowości elektronicznej Pekao24.
Każda wiadomość z kodem SMS zawiera zawsze 6 cyfr oraz informacje dotyczące zlecanej transakcji – realizując przelew nie zapomnij sprawdzić, czy zgadza się numer rachunku i kwota.
Pobieramy opłaty za kody SMS zgodnie z Taryfą prowizji i opłat bankowych dla klientów detalicznych.
-
-
Autoryzacja kodem PIN do bankowości mobilnej w PeoPay
-
Czterocyfrowy kod PIN ustalasz przy pierwszym logowaniu do aplikacji PeoPay. Korzystasz z niego, aby zatwierdzić np.:
- przelew na numer telefonu,
- płatność w sklepie internetowym,
- wypłatę z bankomatu
- czy potwierdzić zmianę ustawień.
-
-
Autoryzacja biometrią
-
Odcisk palca to biometryczna metoda autoryzacji w bankowości mobilnej PeoPay na telefonach, które mają wbudowany czytnik linii papilarnych.
Odciskiem palca możesz zatwierdzić transakcje do 120 zł:
- niezdefiniowany wcześniej przelew krajowy (w tym do US i ZUS),
- przelew krajowy zdefiniowany (wymaga dodatkowej autoryzacji, jeśli tak go zapisałeś),
- przelew na numer telefonu,
- wpłatę bezpośrednią,
- doładowanie dowolnego telefonu komórkowego.
-
-
Identyfikacja za pomocą numeru klienta
-
Numer klienta to unikalny numer przypisany przez nasz system do każdego klienta, służący do identyfikacji we wszystkich serwisach Pekao24.
Numer klienta zapisany jest m.in. w Karcie Klienta Banku oraz na Umowie dotyczącej rachunku osobistego.
Jeśli nie możesz odszukać Umowy ani Karty Klienta Banku, skontaktuj się z konsultantem pod numerem telefonu: 519 222 222.
Po poprawnej identyfikacji konsultant przekaże Ci Twój numer klienta.
Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnej placówce naszego banku.
-
-
Identyfikacja za pomocą hasła i hasła maskowanego
-
Hasło to kod o długości od 8-16 znaków używany wraz z numerem klienta do logowania w serwisie internetowym Pekao24.
Hasło jest ustanawiane przez użytkownika podczas pierwszego logowania do Pekao24, a także w przypadku złożenia dyspozycji wygenerowania nowego numeru PIN na SMS w oddziale lub na infolinii.Hasło powinno:
- zawierać od 8 do 16 znaków,
- składać się z cyfr, małych i wielkich liter,
- oraz znaków specjalnych (np.: ?, #, @, &).
Hasło nie powinno:
- być słowem występującym w słowniku,
- być hasłem używanym w innych serwisach internetowych.
Ustanawiając hasło, możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła wyznacza stopień jego skomplikowania i zależy od długości oraz rodzaju użytych znaków.
Dodatkowym zabezpieczeniem przy kolejnych próbach logowania jest maskowanie hasła, wówczas w celu zalogowania należy w puste pola wprowadzić wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
-
-
Identyfikacja za pomocą silnego uwierzytelnienia
-
Podczas logowania do serwisów Pekao24 poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.
Ta dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) będzie wymagana:
- przy pierwszym logowaniu,
- gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
- podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
Sprawdź jak zdalnie odzyskać dostęp do Pekao24 i odblokować aplikację PeoPay.
-
-
Identyfikacja za pomocą logowania dwuskładnikowego
-
Jeśli jesteś posiadasz aktywną aplikację PeoPay, podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 możesz korzystać z dodatkowego zabezpieczenia - logowania dwuskładnikowego.
Aby potwierdzić logowanie do Pekao24 poprosimy Cię dodatkowo o zalogowanie się do aplikacji PeoPay.
Logowanie dwuskładnikowe dostępne jest dla klientów indywidualnych oraz firmowych, którzy logują się do konta firmowego za pomocą indywidualnego numeru klienta.
Dowiedz się jak włączyć logowanie dwuskładnikowe do serwisu internetowego Pekao24.
-