Automatyczne przejazdy autostradą w aplikacji PeoPay
Płać automatycznie za przejazd autostradą za pomocą usługi Autopay od Autopay Mobility Sp. z o.o. w aplikacji PeoPay! Dzięki zarejestrowaniu pojazdu w systemie Autopay skorzystasz z opcji błyskawicznego zakupu biletu, omijając korki przy punktach poboru opłat na wybranych autostradach.
Wyobraź sobie, że kiedy zbliżasz się do bramki, światło zmienia się z czerwonego na zielone, a szlaban od razu się podnosi. Automatyczne płatności sprawiają, że opłata za przejazd jest pobierana z konta bankowego bez wykonywania przez Ciebie dodatkowych czynności na etapie przejazdu przez bramkę na autostradzie. Jedyne, co musisz zrobić, to skonfigurować wcześniej usługę, zapewnić środki na koncie i następnie przejechać przez właściwą bramkę:
- z oznaczeniem AmberGO na autostradzie A1 AmberOne:
- z symbolem czarnej kamery na żółtym tle na odcinku Katowice-Kraków autostrady A4:
Bank nie jest stroną umowy o usługę Autopay, choć umożliwia Ci zawarcie umowy o Autopay z Autopay Mobility Sp. z o.o. w swojej bankowości elektronicznej – serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay. Na podstawie Twojej zgody rozliczymy opłaty za korzystanie z Autopay – zgodnie z informacjami otrzymanymi od Autopay Mobility Sp. z o.o.
Jak działa usługa Autopay w aplikacji mobilnej PeoPay?
Po uaktywnieniu usługi Autopay specjalna kamera zidentyfikuje Twój pojazd przy bramce, odczytując numer rejestracyjny z tablicy. System automatycznie podniesie szlaban, a koszt biletu za płatny odcinek autostrady zostanie pobrany z rachunku wskazanego w aplikacji PeoPay.
Zaoszczędź czas w podróży, omijając punkty poboru opłat. System płatności Autopay w aplikacji PeoPay umożliwi Ci szybki i wygodny zakup biletu autostradowego – bez konieczności stania w korku.
Zaloguj się do aplikacji i sprawdź.
Nie masz aplikacji PeoPay?
Przejdź do sklepu z aplikacjami na telefonie i pobierz najnowszą wersję PeoPay. Więcej o PeoPay.
Usługę Autopay możesz aktywować także w serwisie internetowym Pekao24 na www.pekao24.pl. Po zalogowaniu się do serwisu wybierz Płatności > Zarządzanie płatnościami > Autopay.
Jak aktywować usługę Autopay w aplikacji PeoPay
-
Pytania i odpowiedzi
-
-
Jak płacić za pomocą Autopay za przejazd autostradą?
-
- Na odcinku Toruń-Gdańsk autostrady A1 AmberOne kieruj się do bramek oznaczonych symbolem AmberGO.
- Na odcinku Katowice-Kraków autostrady A4 kieruj się do bramek oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle.
Na tych bramkach system zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu, zmieni kolor sygnalizacji świetlnej z koloru czerwonego na zielony i automatycznie podniesie szlaban.
Kiedy zjeżdżasz z autostrady A1 lub A4, również wybieraj bramki, na których zobaczysz symbole automatycznej identyfikacji. System automatycznie pobierze opłatę z rachunku, który wskażesz przy aktywacji usługi podczas dodawania pojazdu do aplikacji mobilnej PeoPay.
-
-
Czym jest i do czego mogę użyć usługi Autopay?
-
Autopay to usługa świadczona przez Autopay Mobility Sp. z o.o., która umożliwia szybkie i automatyczne płatności za przejazdy autostradą A1 AmberOne przez bramki oznaczone AmberGO lub autostradą A4 Katowice-Kraków przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na żółtym tle.
Autopay został stworzony przez spółkę technologiczną Blue Media.
-
-
Czy korzystanie z usługi Autopay jest darmowe?
-
Tak. Jedyny koszt to opłata za poruszanie się po płatnych odcinkach autostrad. Płacisz za bilet tyle samo, co w przypadku płatności tradycyjnymi środkami.
-
-
Czy usługa Autopay działa na wszystkich bramkach na autostradzie?
-
System działa na wszystkich bramkach oznaczonych szyldem AmberGO na autostradzie A1 AmberOne (odcinku Gdańsk-Toruń) oraz bramkach oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle na odcinku Katowice-Kraków autostrady A4.
Kiedy wjedziesz na nieoznakowaną bramkę na autostradzie A4, możesz również zapłacić za przejazd za pomocą usługi Autopay. Wystarczy zgłosić taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.
-
-
Na którym odcinku autostrady A1 AmberOne działa system Autopay?
-
Autopay działa na wszystkich bramkach i węzłach autostrady A1 AmberOne na odcinku z Nowej Wsi do Rusocina, w obu kierunkach. Bramki oznaczone są symbolem AmberGO.
-
-
Na którym odcinku autostrady A4 działa aplikacja Autopay?
-
System działa na trasie Brzęczkowice-Balice, w obu kierunkach. Żeby skorzystać z Autopay, należy wybrać bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle.
-
-
Czy aplikacja mobilna PeoPay musi być włączona podczas przejazdu przez bramki?
-
Nie. Po uzupełnieniu danych pojazdu, wybraniu rachunku do płatności, zaakceptowaniu regulaminu usługi AutoPay i wyrażeniu zgód dotyczących świadczenia tej usługi – możesz wylogować się z aplikacji. Podróżując autostradą, nie musisz mieć ze sobą nawet telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja PeoPay z usługą Autopay.
Bramki otworzą się automatycznie po zidentyfikowaniu pojazdu po numerach rejestracyjnych przez system kamer ulokowanych w punkcie poboru opłat. Automatyczna płatność zostanie zrealizowana w tle. Opłata jest ściągana z rachunku bankowego wskazanego przy dodawaniu pojazdu.
W przypadku autostrady A4 Katowice-Kraków połowa opłaty zostanie pobrana po wjeździe, a druga połowa po wyjeździe. W przypadku autostrady A1 AmberOne cała opłata zostanie pobrana w momencie przejazdu przez bramkę AmberGO.
-
-
Czy w Autopay mogę mieć konto firmowe z flotą aut?
-
Tak, system umożliwia założenie zarówno konta indywidualnego, jak i firmowego. Ważne jest, aby mieć dostęp do serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay.
-
-
Jak usunąć konto i wycofać dane z systemu Autopay zgodnie z RODO?
-
Możesz wykonać to bezpośrednio w aplikacji Pekao24 lub PeoPay lub skontaktować się mailowo z centrum pomocy Autopay (kontakt@autopay.pl), które pomoże Ci całkowicie usunąć konto i wszelkie dane z systemu.
-
-
Czy moje dane przekazywane do Autopay Mobility Sp. z o.o. w ramach usługi Autopay są bezpieczne?
-
Tak, Autopay Mobility Sp. z o.o. to spółka technologiczno-finansowa. Firma jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Posiada certyfikat PCI DSS i działa zgodnie z normą ISO 27001, co daje gwarancje bezpieczeństwa wykonywania płatności. Rozwiązania Autopay Mobility Sp. z o.o. spełniają wymogi branżowych regulatorów – NBP, KNF i PUODO.
-
-
Jak uzyskać dostęp do usługi Autopay i skorzystać z automatycznych płatności za przejazdy autostradami?
-
Dostęp do usługi dla klientów Banku Pekao S.A. jest możliwy poprzez serwis internetowy Pekao24 (PekaoInternet) lub aplikację mobilną PeoPay.
-
-
Jak skontaktuję się z call center, jeśli nie mogę skorzystać z usługi Autopay za pośrednictwem serwisu internetowego Pekao24 lub PeoPay?
-
W każdej chwili możesz skorzystać ze wsparcia Centrum Pomocy Autopay zapewnianego przez Autopay Mobility Sp. z o.o. Wystarczy, że napiszesz na: kontakt@autopay.pl lub zadzwonisz pod numer: 58 760 48 44.
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 oraz w sobotę i niedzielę w godzinach 8:00-16:00.
W sprawie problemów z serwisem internetowym Pekao24 lub aplikacją PeoPay prosimy o kontakt z infolinią Banku Pekao S.A. pod numerem telefonu 22 59 12 232 lub 801 365 365
-
-
Co daje mi dostęp do aplikacji Autopay w bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A.?
-
Nie musisz instalować kolejnej aplikacji w telefonie. Korzystając z PeoPay, możesz nie tylko zarejestrować się w usłudze Autopay, ale też uzyskać dostęp do usług oferowanych przez Autopay Mobility Sp. z o.o. w ramach Autopay: dodać pojazd, wskazać rachunek, z którego będą pobierane opłaty za przejazdy, kontrolować historię płatności za autostrady, a także generować faktury. Używając usługi Autopay, nie musisz mieć podpiętej karty płatniczej w innych aplikacjach czy przechodzić dodatkowej weryfikacji.
-
-
Nie wiem, gdzie jest mój telefon. Czy mogę korzystać z Autopay?
-
Tak. System zidentyfikuje numery rejestracyjne Twojego pojazdu i na ich podstawie podniesie szlaban. Płatność zostanie pobrana automatycznie w momencie zjazdu z autostrady bramką oznaczoną AmberGO (A1) lub symbolem czarnej kamery na żółtym tle (A4). Pieniądze zostaną pobrane ze wskazanego przez Ciebie rachunku w Banku Pekao SA.
-
-
Czy w trakcie przejazdu przez autostradę A1 AmberOne mogę usunąć numer rachunku lub pojazd z aplikacji mobilnej PeoPay?
-
Nie. Opcja usunięcia pojazdu bądź rachunku jest zablokowana do chwili zakończenia przejazdu i uregulowania opłaty.
Jeśli wjedziesz na autostradę przez specjalną bramkę, a na wyjeździe zapłacisz za bilet autostradowy w tradycyjny sposób, to pojazd będzie można usunąć po upływie 48 h od wjazdu.
-
-
Jak odbywa się przejazd przez bramki AmberGO na autostradzie A1 AmberOne?
-
Jeżeli masz dodany pojazd i wybrany rachunek do płatności, możesz korzystać z płatności automatycznych za przejazd na wszystkich bramkach i wszystkich węzłach na trasie Nowa Wieś–Rusocin, w obu kierunkach. Wystarczy, że na wjeździe i zjeździe powoli podjedziesz do bramek oznaczonych AmberGO, a szlaban się podniesie.
-
-
Jak odbywa się przejazd przez bramki na Autostradzie A4 Katowice - Kraków?
-
Jeżeli masz dodany pojazd i wybrany rachunek do płatności, możesz korzystać z płatności automatycznych na trasie Brzęczkowice-Balice, w obu kierunkach. Wystarczy, że wolno podjedziesz do bramki oznaczonej symbolem czarnej kamery na żółtym tle , a szlaban się podniesie. Opłata zostanie pobrana automatycznie w chwili rozpoznania pojazdu: 50% na bramce wjazdowej, a 50% na bramce wyjazdowej z autostrady.
-
-
Jak długo system przechowuje w pamięci wjazd zarejestrowanego pojazdu na autostradę A1 AmberOne?
-
Automatyczna identyfikacja miejsca wjazdu pojazdu jest ważna tyle samo, ile identyfikacja na podstawie biletu, a więc przez 48 h od momentu przekroczenia bramki wjazdowej oznaczonej napisem AmberGO (A1).
-
-
Czy na autostradzie A1 AmberOne będą bramki przeznaczone wyłącznie dla użytkowników Autopay?
-
Tak, na autostradzie A1 AmberOne są bramki przeznaczone wyłącznie dla kierowców korzystających z automatycznego systemu płatności AmberGO. Takie bramki oznaczone są symbolem AmberGO i dodatkowo: na wjeździe przekreślonym symbolem biletu, a na zjeździe przekreślonym symbolem inkasenta.
-
-
Czy dla płatności przy pomocy Autopay na Autostradzie A4 Katowice-Kraków przeznaczona jest osobna bramka?
-
Użytkownikom Autopay dedykowane są trzy, specjalnie oznakowane bramki na każdym placu poboru opłat – dwie skrajne lewe oraz trzecia, licząc od prawej strony. Jedna z nich – skrajna lewa – przeznaczona jest wyłącznie dla płatności automatycznych Autopay i A4Go. Również przy pozostałych bramkach zapłacisz za przejazd za pomocą Autopay, zgłaszając taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.
-
-
Do tej pory skrajna lewa bramka na A4 Katowice-Kraków była przeznaczona przede wszystkim dla użytkowników A4 Go. Czy wraz z wprowadzeniem Autopay to się zmieniło?
-
Nie, dwa skrajne lewe pasy na każdym z placów poboru opłat są przeznaczone do obsługi płatności Autopay oraz tych realizowanych poprzez urządzenie pokładowe A4Go.
-
-
Kiedy system będzie dostępny na innych autostradach, np. na A2?
-
Autopay Mobility Sp. z o.o. cały czas pracuje nad pojawieniem się usługi także na innych płatnych odcinkach autostrad w Polsce. Informacje o zmianach w ofercie będą pojawiać się na bieżąco.
-
-
Co zrobić, jeśli szlaban się nie podniesie na wjeździe, mimo że mam wszystko poprawnie skonfigurowane?
-
Niestety może się zdarzyć sytuacja, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu. Wówczas należy postąpić następująco:
- na A1 - pobrać tradycyjny bilet i opłacić przejazd przy wyjeździe za pomocą karty płatniczej lub gotówki (środki nie zostaną pobrane przez Autopay);
- na A4 Katowice-Kraków - poinformować inkasenta, że jest się użytkownikiem systemu Autopay, a szlaban zostanie podniesiony na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych (opłata za przejazd zostanie pobrana za pośrednictwem Autopay).
-
-
Co zrobić, jeśli szlaban nie podniesie się na wyjeździe z autostrady A1 AmberOne?
-
Poinformuj inkasenta, że korzystasz z usługi Autopay, aby na wyjeździe szlaban podniósł się poprawnie. Inkasent na podstawie Twoich tablic rejestracyjnych doda informację o Twoim wyjeździe z autostrady.
-
-
Co zrobić, jeśli szlaban się nie podniesie na wyjeździe z autostrady A1 AmberOne, a bramka jest bezobsługowa (bez inkasenta)?
-
Niestety taka sytuacja może mieć miejsce, gdy system kamer nie rozpozna Twojej tablicy poprawnie. W tej sytuacji wciśnij przycisk SOS i poczekaj na inkasenta. Inkasent na podstawie Twoich tablic rejestracyjnych doda informację o Twoim wyjeździe z autostrady.
-
-
Jak skorzystać z Autopay na Autostradzie A4 Katowice-Kraków od 1:00 do 5:00 rano?
-
W tych godzinach pasy wyłącznie dla płatności automatycznych Autopay i A4Go są nieczynne (pali się czerwony krzyżyk). Są jednak dostępne dodatkowe, oznakowane i otwarte pasy, na których można płacić zarówno tradycyjnymi metodami, jak i automatycznie - za pośrednictwem usługi Autopay.
-
-
Czy można przejechać z usługą Autopay na Autostradzie A4 Katowice-Kraków na nieoznakowanych pasach?
-
Tak, na nieoznakowanych pasach też można przejechać z Autopay. Jednak wtedy należy podać inkasentowi numer rejestracyjny i poinformować, że chcesz dokonać opłaty automatycznej z użyciem usługi Autopay.
-
-
Jaka jest aktualna lista państw, w których zarejestrowanie pojazdu w usłudze Autopay uprawnia do przejazdu na danej autostradzie?
-
Autostrada AmberOne Autostrada A1: Polska, Niemcy, Czechy, Dania, Szwecja, Niderlandy, Wielka Brytania
Autostrada A4: Państwa Członkowskie Unii Europejskiej, Ukraina
-
-
Czy z jednego konta może korzystać kilka samochodów?
-
Tak. Za pośrednictwem serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji PeoPay możesz dodać kilka pojazdów, do których przyporządkujesz różne lub te same rachunki w Banku Pekao S.A.
-
-
Jakim samochodem mogę przejeżdżać?
-
W systemie Autopay możesz dodać pojazd z kategorii od 1 do 5 (z wyłączeniem motocykli):
- Kategoria 1 - Pojazd o dwóch osiach, bez podwójnych kół, nieciągnący przyczepy.
- Kategoria 2 - Pojazd o dwóch osiach, z których przynajmniej na jednej zamocowano podwójne koła.
- Kategoria 2A - Pojazd posiadający łącznie więcej niż dwie osie, bez podwójnych kół.
- Kategoria 3 - Pojazd lub zespół pojazdów o trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi.
- Kategoria 4 - Pojazd lub zespół pojazdów o więcej niż trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi.
- Kategoria 5 - Pojazd lub zespół pojazdów nie mieszczące się w kategoriach od 1 do 4, w szczególności pojazdy nienormatywne określone w przepisach Prawo o Ruchu Drogowym.
-
-
Czy podróżując motocyklem mogę korzystać z Autopay?
-
Niestety nie. Aktualnie system obsługuje wszystkie pojazdy z kategorii 1 - 5, za wyjątkiem motocykli.
-
-
Czy mogę wjechać z przyczepką?
-
Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu w serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay wybrać poprawną kategorię. Nie musisz rejestrować samej przyczepki. W serwisie internetowym Pekao24 lub aplikacji PeoPay możesz też szybko zmienić kategorię pojazdu.
-
-
Mam nowy samochód. Jak zmienić dane w systemie Autopay?
-
Zaloguj się do serwisu internetowego Pekao24 lub aplikacji PeoPay i wejdź w zakładkę "Płatności", a następnie "Zarządzanie płatnościami". W sekcji "Automatyczne płatności za autostrady" użyj przycisku "Dodaj pojazd".
Jeśli chcesz usunąć stary pojazd, odnajdź go na liście. Po wejściu w szczegóły pojazdu przejdź do ustawień. Na dole znajduje się opcja "Usuń pojazd".
-
-
Kiedy dodaję samochód w jednym koncie Autopay, nie mogę dodać go na innym. Dlaczego?
-
Pojazd powinien zostać dodany do konta właściciela pojazdu. W przypadku dodania pojazdu na wielu kontach obciążenie rachunku nie mogłoby się odbyć automatycznie.
Jeżeli jedziesz samochodem, który został dodany do systemu Autopay przez kogoś innego, wciąż możesz skorzystać z automatycznej płatności. System kamer rozpozna rejestracje pojazdu i podniesie szlaban.
Jeżeli wiesz, że pojazd jest objęty systemem Autopay, ale chcesz dokonać tradycyjnej płatności, musisz poprosić właściciela pojazdu o jego dezaktywowanie w systemie.
-
-
Czy kilka osób może mieć dodany ten sam samochód?
-
Nie. Wprowadzenie numeru rejestracyjnego samochodu w systemie uniemożliwi wpisanie go ponownie na innym urządzeniu z aplikacją lub za pośrednictwem serwisu internetowego.
Pamiętaj jednak, że podczas przejazdu przez bramki nie musisz mieć ze sobą telefonu z aplikacją Autopay. Jeżeli ktoś z Twojej rodziny lub znajomych skorzysta z Twojego samochodu i przejedzie przez bramki objęte systemem Autopay, płatność zostanie pobrana z Twojego rachunku. Rejestr wszystkich płatności znajdziesz po zalogowaniu się do serwisu internetowego Pekao24 lub PeoPay. W każdej chwili możesz wyłączyć obsługiwanie autostrad. Wówczas użytkownik Twojego samochodu będzie musiał samodzielnie wnieść opłatę.
-
-
Czy i jak mogę otrzymać fakturę za przejazd po płatnych odcinkach autostrad z Autopay?
-
Aby otrzymać fakturę, należy uzupełnić dane do faktury w zakładce Faktury za przejazdy - Ustawienia. Po wykonanym przejeździe faktura jest w zakładce Faktury za przejazdy.
Samodzielnie zadecydujesz, jak często ma być wystawiana faktura: jednorazowo, czyli po każdym przejeździe lub zbiorczo, czyli raz na miesiąc. W drugim przypadku faktura wystawiana około 15-ego dnia każdego miesiąca.
-
-
Czy dostanę fakturę mailem?
-
Faktury są dostępne w serwisie internetowym Pekao24 oraz PeoPay - w zakładce "Faktury za przejazdy".
-
-
Mój poprzedni przejazd nie został opłacony. Czy mogę skorzystać ponownie z usługi Autopay?
-
Pamiętaj, aby na rachunku znajdowały się środki do opłacenia przejazdu od razu po jego zakończeniu. W innym przypadku kolejne przejazdy, aż do czasu uregulowania należności, mogą zostać zablokowane.
-
-
W jakiej sytuacji mogę otrzymać zwrot płatności za przejazd?
-
Opłata za przejazd zostanie zwrócona, jeżeli została pobrana nieprawidłowa kwota lub gdy została naliczona podwójnie. Środki zostaną zwrócone na Twój rachunek bankowy.
-
-
Kiedy pobierana jest opłata za przejazd autostradą A1 AmberOne?
-
Opłata za przejazd autostradą A1 AmberOne pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe, kiedy bramki zamkną się za pojazdem.
Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się w zakładce "Płatnosci" następnie "Zarządzanie płatnościami" po wejściu w szczegóły pojazdu w Pekao24 lub PeoPay.
W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty, prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl.
-
-
Kiedy pobierana jest opłata za przejazd na autostradzie A4 Katowice-Kraków?
-
Opłata za przejazd autostradą A4 Katowice-Kraków pobierana jest w następujący sposób:
- pierwsza połowa - automatycznie po rozpoznaniu pojazdu przy wjeździe na oznaczona bramkę,
- druga połowa - przy zjeździe z autostrady.
Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się w szczegółach pojazdu w zakładce z usługą w serwisie internetowym Pekao24 lub PeoPay.
W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl.
-
-
Gdzie mogę sprawdzić wysokość opłat na obsługiwanych autostradach?
-
Wysokość opłat sprawdzisz w cennikach: autostrada A1 AmberOne oraz A4 Katowice-Kraków.
-
-
Czy opłata zostanie pobrana, jeżeli mam aplikację i wjadę specjalną bramką, a szlabany będą otwarte zgodnie z poleceniem ministra w celu usprawnienia ruchu?
-
W sytuacji, gdy wjedziesz na autostradę dedykowaną bramką, a bramki zostały otwarte zgodnie z poleceniem ministra, opłata nie zostanie pobrana, ponieważ system będzie wyłączony.
-
-
Czy mogę skorzystać z systemu Autopay bez wskazania rachunku bankowego i zapłacić za przejazd przelewem?
-
W celu skorzystania z przejazdu w ramach usługi Autopay należy przejść przez cały proces rejestracji w PeoPay i podpiąć preferowany rachunek bankowy do płatności dla danego pojazdu. Należność za przejazd pobrana zostanie automatycznie po identyfikacji przejazdu przez dedykowane bramki.
-
-
Mam pobrane środki z rachunku, mimo że nie było przejazdu autostradą. Co teraz?
-
Sprawdź, czy z samochodu, którego dane zostały zarejestrowane w usłudze Autopay, nie skorzystała inna osoba. W przypadku przekroczenia bramek płatniczych zintegrowanych z usługą Autopay przez użytkownika samochodu, którego numer rejestracyjny został już wcześniej zapisany w Autopay, nastąpi ich automatyczne podniesienie, a opłata zostanie pobrana. Taki przypadek może wystąpić, gdy użytkownik doda do usługi Autopay np. samochód z wypożyczalni czy samochód służbowy, którym mogą podróżować także inni kierowcy. Jeżeli żadna z wyżej opisanych sytuacji nie miała miejsca, prosimy o kontakt na adres: kontakt@autopay.pl. Autopay Mobility Sp. z o.o. zweryfikuje, czy numer rejestracyjny nie został błędnie rozpoznany. Jeżeli tak się stało, pobrane środki zostaną zwrócone.
-
-
Czy opłata zostanie pobrana i w jakiej wysokości, jeśli wjazd nastąpi przez inną bramkę niż bramka objęta systemem Autopay?
-
Na autostradzie A1 AmberOne w przypadku, gdy pojazd wjechał przez tradycyjną bramkę, należy pobrać bilet i uiścić opłatę przy wyjeździe z autostrady. System nie zidentyfikuje pojazdu, który wjechał tradycyjną bramką.
W przypadku A4 Katowice-Kraków należy zgłosić inkasentowi, jaką metodą chcemy uiścić opłatę.
-
-
Jaka jest relacja między Autopay Mobility Sp. z o.o. a Bankiem Pekao S.A. w kontekście usługi Autopay? Za co odpowiada Autopay Mobility Sp. z o.o., a za co bank?
-
Usługa Autopay jest świadczona przez Autopay Mobility Sp. z o.o., która za nią odpowiada.
Bank Pekao S.A. udostępnia swoim klientom w aplikacji PeoPay możliwość zawarcia umowy o usługę Autopay z Autopay Mobility Sp. z o.o., przekazuje do Autopay Mobility Sp. z o.o. oświadczenia klientów związane z Autopay składane w serwisie internetowym Pekao24 lub w aplikacji PeoPay i na podstawie zgody klienta oraz dyspozycji otrzymanej od Autopay Mobility Sp. z o.o. przelewa środki za korzystanie z usługi Autopay z rachunku klienta na rachunek Autopay Mobility Sp. z o.o. Bank nie ponosi jednak odpowiedzialności za wykonanie usługi Autopay.
-
-
-