Tarcza Finansowa PFR 1.0 dla firm i pracowników

Proces umocowań Beneficjentów

Szanowni Klienci,


31 lipca 2020 roku upłynął termin przyjmowania wniosków o subwencje w ramach programu Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm. Pragniemy poinformować, że:

  • zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku przyjmowane były do 14 sierpnia 2020 roku,
  • odwołania do wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku przyjmowane były do 30 września 2020 roku,
  • zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla odwołań złożonych do 30 września 2020 roku przyjmowane były do 16 października 2020 roku,
  • 31 stycznia 2021 roku upłynął termin dostarczenia do banku dokumentów potwierdzających umocowanie osób składających wnioski o subwencję lub odwołanie w ramach Tarczy Finansowej PFR.
  • do 19 lutego 2021 r. odbywała się weryfikacja przesłanych przez przedsiębiorców dokumentów, które potwierdzały umocowanie do reprezentowania firmy w zakresie składania wniosku o subwencję/odwołania i podpisania umowy o subwencję w ramach programu Tarcza Finansowa PFR 1.0.

Pozdrawiamy
Bank Pekao S.A.

1. KOGO TO DOTYCZYŁ:
Obowiązek ten dotyczył każdego beneficjenta i wynikał z postanowień Umowy Subwencji Finansowej oraz Regulaminu Subwencji, w ramach którego Beneficjent był zobowiązany potwierdzić umocowanie osoby, która zawarła Umowę Subwencji Finansowej i/lub złożyła Odwołanie, do reprezentowania firmy.

 

Umowa Subwencji Finansowej
Umowa w wyniku, której Beneficjent otrzymał subwencję finansową
.

 

Odwołanie
rozumiane jako jedno lub dwa Odwołania w wyniku, którego/których Beneficjent otrzymał dodatkowe środki subwencyjne (podwyższenie wysokości uprzednio otrzymanej kwoty subwencji).

 

Informacje ogólne nt. Programu Tarcza Finansowa PFR 1.0

zobacz
2. DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻAŁO DOSTARCZYĆ DO BANKU
Dokumenty, które należało dostarczyć do banku różniły się w zależności od formy prowadzonej działalności gospodarczej. Wyjątek stanowiły jednoosobowe działalności gospodarcze, których właściciele samodzielnie zawarli umowę o subwencję.
1. Odpis z KRS lub wyciąg z CEIDG

Wzór Pełnomocnictwa lub Oświadczenia można pobrać tu.

Potwierdzenie podpisu mocodawcy na Pełnomocnictwie lub Oświadczeniu – odbywa się wyłącznie:

  • w postaci kwalifikowanych podpisów elektronicznych (prosimy o przekazywanie dokumentów w plikach pdf podpisanych podpisem typu PADES)
  • w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi* - do banku składany/przesyłany oryginał

* zwracamy się z prośbą do osób, które będą korzystały z opcji potwierdzenia podpisu notarialnie, aby notariusz w klauzuli notarialnego poświadczenia podpisu, obok poświadczenia tożsamości osoby składającej podpis - poświadczył również, że osoba/osoby podpisane na Oświadczeniu są uprawnione do reprezentowania Beneficjenta zgodnie z obowiązującą reprezentacją wykazaną w dokumentach rejestrowych. Ważne! W takiej sytuacji Klient nie dostarcza już wydruku z CEIDG lub odpisu z KRS.

3. RODZAJE DOKUMENTÓW W ZALEŻNOŚCI OD FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
 
UWAGA: jeśli osoba, która w imieniu podmiotu złożyła Wniosek/Odwołanie jest wpisana w KRS i uprawnienie dla tej osoby do samodzielnej reprezentacji tego podmiotu na dzień złożenia Wniosku/Odwołania wynika z odpisu pełnego z KRS -  do potwierdzenia reprezentacji podmiotu wymagane jest dostarczenie wyłącznie pełnego odpisu z KRS potwierdzającego umocowanie do reprezentacji na datę złożenia Wniosku/Odwołania. 
4. PROCES SKŁADANIA DOKUMENTÓW
 

Zobacz film z instrukcją Pekao24:
 

Instrukcja przekazania dokumentów do PFR w Pekao24 – pobierz tutaj.


   
Zobacz film z instrukcją PekaoBiznes24:


Instrukcja przekazania dokumentów do PFR w PekaoBiznes24 – pobierz tutaj.

przesłanie pocztą tradycyjną (szczególnie w przypadku Pełnomocnictwa i Oświadczenia z podpisami notarialnie poświadczonymi) na adres: 
Bank Pekao S.A.
ul. Żwirki i Wigury 31
02-091 Warszawa
z dopiskiem „Tarcza Finansowa PFR

Zgodnie z zapisami Umowy Subwencji Finansowej, w każdym przypadku (uwzględniając konieczność uzupełnienia braków w zakresie złożonych dokumentów), ostatecznym terminem złożenia kompletu wymaganych dokumentów dotyczących umocowania był 31 stycznia 2021 r. Przy czym dokumenty dostarczone do Banku nie później niż do 19 lutego br., również będą przyjęte w procesie.

KONTAKT

 

Zadzwoń na bezpłatną infolinię 519 299 900 

Infolinia jest czynna codziennie w godzinach 7.00 - 22.00