Bezpieczeństwo
Sprawdź w jaki sposób dbamy o bezpieczeństwo Twoich finansów i Twoich danych. Dowiedz się więcej o bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej.
Logowanie dwuskładnikowe
-
Zobacz szczegóły
Jeśli posiadasz aktywną aplikację PeoPay, podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 możesz korzystać z dodatkowego zabezpieczenia - logowania dwuskładnikowego. Sprawdź szczegóły
Ochrona informacji finansowych i danych osobowych
Gwarantujemy bezpieczeństwo danych osobowych oraz zgromadzonych na rachunku środków finansowych. Wszelkie informacje przekazane przez Ciebie są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności.Silne uwierzytelnienie
Dodatkowa weryfikacja Twojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnienie) polegającą na podaniu kodu SMS lub potwierdzeniu operacji w aplikacji PeoPay.-
Zobacz szczegóły
Silne uwierzytelnienie jest wymagane:
- przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni,
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz,
- podczas pobierania trzeciego i starszych wyciągów bankowych.
Bezpieczne logowanie
Podczas logowania podajesz unikalny numer klienta oraz PIN, hasło maskowane lub odcisk palca.-
Zobacz szczegóły
Co 90 dni poprosimy Cię dodatkowo o wprowadzenie bezpłatnego kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub o potwierdzenie logowania w aplikacji PeoPay – w zależności od Twojego wyboru.
Numer Klienta znajdziesz na Umowie lub Karcie Klienta Banku. Jeżeli nie możesz go odnaleźć, skontaktuj się z konsultantem infolinii Banku. Numer ten możesz sprawdzić także w dowolnym oddziale Banku Pekao S.A.
Hasło maskowane
wraz z numerem klienta służy do logowania w serwisie internetowym Pekao24 i w bankowości mobilnej. Ustanowisz je podczas pierwszego logowania.-
Zobacz szczegóły
- Hasło może zawierać od 8 do 16 znaków, składać się z cyfr, małych i wielkich liter oraz znaków specjalnych i nie powinno być słowem występującym w słowniku. Podobnie jak w przypadku PIN-u nie udostępniaj go innym osobom.
- Ustanawiając nowe hasło możesz sprawdzić poziom jego bezpieczeństwa. Siła hasła zależy od jego skomplikowania, długości oraz użytych znaków.
- Maskowanie hasła jest dodatkowym zabezpieczeniem - w puste pola wprowadzasz wybrane losowo przez system znaki z ustanowionego przez Ciebie hasła.
- Zalecamy regularną zmianę hasła, np. w odstępach 30-dniowych (w serwisie internetowym Pekao24 w sekcji BEZPIECZEŃTWO/Ustawienia). Nowe hasło powinno się różnić od haseł wykorzystywanych dotychczas.
Oddzwanianie przez konsultanta
To procedura bezpieczeństwa stosowana w przypadku niektórych operacji w Pekao24.Rejestracja rozmów telefonicznych
Wszystkie połączenia z konsultantami banku są rejestrowane.Wygasanie sesji
Zabezpieczenie, które polega na automatycznym wylogowaniu z serwisu po 5-minutowej bezczynności.Rejestracja aktywności
System automatycznie rejestruje wszystkie czynności Klienta w serwisach Pekao24.-
Zobacz szczegóły
Rejestracja aktywności - system automatycznie rejestruje wszystkie Twoje czynności w serwisach Pekao24 (np. logowanie, realizacja przelewu, zmiana limitu). Szczegóły dotyczące logowania i wykonanych operacji dostępne są w Rejestrze zdarzeń (w serwisie internetowym w sekcji Ustawienia).
Blokada dostępu
Po trzykrotnej błędnej próbie logowania (PIN-em lub hasłem) następuje blokada serwisu, a w przypadku aplikacji PeoPay wymagana jest ponowna aktywacja.-
Zobacz szczegóły
Jeżeli logowałeś się do różnych serwisów, zablokowany jest ten, do którego się logowałeś trzeci raz.
Możesz odblokować zablokowany serwis logując się poprawnie do innego serwisu Pekao24 lub po złożeniu dyspozycji w oddziale.
Jeżeli nieprawidłowy PIN, hasło lub odcisk palca zostaną wprowadzone po raz czwarty do któregokolwiek z serwisów Pekao24, zablokowane zostaną wszystkie serwisy. Skontaktuj się wówczas z konsultantem lub udaj się do oddziału Banku.
3-D Secure
To dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami płatniczymi w internecie.-
Zobacz szczegóły
3‑D Secure to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartami płatniczymi w internecie. Podczas płatności następuje automatyczne przekierowanie na stronę logowania Pekao24, logujesz się i potwierdzasz transakcję kodem jednorazowym.
Zabezpieczenie transakcji 3‑D Secure jest obsługiwane przez sklepy i serwisy internetowe, które posiadają certyfikat MasterCard Secure Code i Verified by VISA.
Jeśli nie korzystasz z Pekao24, a chcesz płacić kartą w internecie, uruchom usługę 3-D Secure w oddziale banku. Na numer telefonu komórkowego, który wskażesz, będziesz otrzymywał kody autoryzacyjne SMS.
Sprawdź zmiany sposobu potwierdzania transakcji internetowych kartami!
Dzienne i miesięczne limity transakcyjne
Dotyczą klientów korzystających z bankowości elektronicznej w formie aktywnej i są wyrażone w złotych. Wysokość limitów można zmienić samodzielnie w serwisie lub aplikacji, na infolinii i w oddziale.-
Zobacz szczegóły
Limit dzienny - to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków klienta w ciągu jednego dnia. Zabezpieczenie to dotyczy jedynie przelewów na dowolne, niezdefiniowane wcześniej rachunki, do realizacji których wymagane jest użycie mobilnej autoryzacji albo kodów jednorazowych lub SMS. Limit automatycznie ustalony na poziomie 1 000 PLN.
Limit miesięczny - to maksymalna kwota, jaka może być przekazana z rachunków Klienta w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego. Zabezpieczenie to dotyczy zarówno przelewów na dowolne rachunki, jak i przelewów zdefiniowanych/cyklicznych. Limit automatycznie ustalony na poziomie 5 000 PLN.
Sprawdź tożsamość pracownika banku
Możesz uchronić się przed oszustami dzwoniącymi i podszywającymi się pod bank.-
Zobacz szczegóły
Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik naszego banku, możesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay lub serwisie internetowym Pekao24.
Dowiedz się więcej.
Definicje usług reprezentatywnych powiązanych z kontem - sprawdź