Wygoda i bezpieczeństwo
1. Rób polecenia przelewów bez wychodzenia z domu
Comiesięczne rachunki za prąd, wodę, Internet czy raty kredytu z powodzeniem zapłacisz przez Internet. W Banku Pekao S.A. taką możliwość daje ci zarówno serwis internetowy Pekao24 jak i aplikacja mobilna PeoPay. Co więcej, w przypadku powtarzających się, miesięcznych opłat, możesz zlecić ich stałe regulowanie za pośrednictwem tzw. polecenia zapłaty, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu.
2. Zamawiaj usługi bankowe przez internet
Dzięki nowoczesnym kanałom bankowości elektronicznej, które Bank Pekao S.A. oferuje swoim klientom, z powodzeniem założysz lokatę, weźmiesz pożyczkę, zamówisz kartę płatniczą oraz skorzystasz z wielu innych usług.
3. Zrezygnuj z papierowych wyciągów
Śledzenie przeprowadzanych w poprzednim miesiącu transakcji to dobry sposób na świadome gospodarowanie swoimi finansami. W Banku Pekao S.A. historię swoich transakcji z powodzeniem możesz sprawdzić w serwisie internetowym Pekao24 lub w aplikacji mobilnej PeoPay na telefonie komórkowym.
4. Korzystaj z bankomatów, płać kartą i wypłacaj pieniądze w sklepach; płać kartą za zakupy w internecie
Zamiast płacić gotówką, postaw na bezdotykową płatność kartą płatniczą lub telefonem. Bank Pekao S.A. daje swoim klientom możliwość wykonywania płatności do 100 zł bez konieczności podawania PINu.
Zachowaj zasady bezpieczeństwa:
- Nie zapisuj PINu (4-cyfrowego hasła potrzebnego do wykonywania transakcji). Na pewno także nie przechowuj go z razem z kartą.
- Nikomu nie podawaj numeru PIN, a wpisując go w bankomacie lub wykonując inną operację zasłaniaj klawiaturę ręką.
- Noś kartę w bezpiecznym miejscu, nikomu jej nie pożyczaj, ani dawać do ręki, nawet ekspedientce w sklepie. Również dane, które są na karcie należy chronić przed dostępem osób postronnych.
- Jeśli utracisz kartę albo będziesz podejrzewać, że inna osoba poznała PIN lub dane, które są widoczne na karcie, jak najszybciej zadzwoń na infolinię, aby zastrzec kartę: + 48 22 519 222 222.
5. Kontaktuj się z Bankiem przez telefon – wybierz kontakt przez infolinię
Czasem, mimo dostępu do bankowości elektronicznej, chcemy dodatkowo porozmawiać z doradcą, który wyjaśni nam zapisy w umowie lub pomoże w doborze odpowiedniej oferty - wykaz placówek znajdziesz tutaj.
Proponujemy wygodny kontakt przez infolinię Banku Pekao S.A. nr +48 519 222 222, która działa przez całą dobę. Dzwoniąc na nią z intuicyjnego menu możesz wybrać temat rozmowy, dzięki czemu twoja sprawa zostanie szybciej załatwiona. Możesz również wypełnić formularz kontaktowy, a pracownik banku zadzwoni do ciebie w wybranych przez ciebie godzinach.
6. Sprawdź tożsamość pracownika banku – wizytówka pracownika Banku Pekao S.A. w aplikacji Peo Pay, serwisie internetowym Pekao24.
Jak zweryfikować tożsamość pracownika banku?
- podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji PeoPay (za pośrednictwem push) lub serwisie internetowym Pekao24. Pracownik wyśle do Ciebie swoją wizytówkę. Pamiętaj nie będzie to wiadomość SMS!
- gdy zalogujesz się do aplikacji PeoPay lub serwisu internetowego Pekao24, zobaczysz wizytówkę naszego pracownika z następującymi danymi:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- adres placówki/ centrali lub numer infolinii
Zweryfikuj te informacje. - jeśli dane są poprawne możesz kontynuować rozmowę lub zaakceptować wizytówkę przy użyciu swojej metody autoryzacji.
Dzięki temu i Ty potwierdzisz swoją tożsamość, a dalsza rozmowa z pracownikiem nie będzie wymagała weryfikacji Twoich danych.
Jeśli osoba, z którą rozmawiasz odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – natychmiast rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 519 222 222.
Jak uchronić się przed oszustami podszywającymi się pod banki?
Data publikacji: listopad 2024